آخرین اخبار مناطق زلزله زده: امدادرسانی همچنان ادامه دارد

چهار شنبه 24 آبان 1396 - 9:22:21
آخرین اخبار مناطق زلزله زده: امدادرسانی همچنان ادامه دارد

تهران- الکوثر: امکانات موکب های حسینی شامل پتو، چادر و تمامی امکانات اقامتی امروز از کربلا و تهران به سمت مناطق زلزله زده ارسال شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بسیاری از امکانات ستادهای اربعینی و وموکب ها  مانند پتو ، چادر و آب معدنی با کسب اجازه از نماینده شرعی مقام معظم رهبری در مسیر بازگشت از کشور عراق و همچنین از شهرهای مختلف ایران به سرپل ذهاب ارسال شده است.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان این مطلب همچنین گفت: هم اکنون 80 درصد برق مناطق زلزله زده شهری وصل شده و 20 درصد باقی مانده نیز به این علت است که حجم خسارات خیلی زیاده بوده که آن هم تا امشب و حداکثر تا فردا رفع می شود.
بهنام سعیدی با اینکه زیرساخت های آبرسانی آسیب دیده بود با این حال آب وصل شد اما بعلت شدت آسیب ها آب گل آلود است به همین خاطر تا برطرف شدن این مشکل تانکرهای سیار، آب مورد نیاز مردم را تامین می کند و آب معدنی هم برای شرب به حد کفایت تقسیم شده است.
وی بابیان اینکه آمار ها همچنان متغیر است ، اضافه کرد: متاسفانه تاکنون «جواز دفن»  432نفر از هموطنانمان بر اثر زلزله  دراستان کرمانشاه جان باخته اند .
سعیدی درباره آخرین آمار مصدومان زلزله کرمانشاه نیز افزود: تعداد مصدومان زلزله  ۹۳۹۷ نفر است که از این تعداد 964 نفر بستری اند و ما بقی ترخیص و بخش عمده ای از آنها نیز به صورت سرپایی درمان شده اند.

وی درادامه تصریح کرد: اگر مردم می خواهند به زلزله زدگان کمک کنند حتما از طریق شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر کشور اقدام کنند و از طریق همه بانک ها کمک های نقدی خود را واریز کنند و هرگز به هیچ شماره حساب دیگری که در سایتها و تلگرام منتشر می شود مبلغی واریز نکنند.

او تاکید کرد: شهروندان می توانند برای کمک به هموطنان زلزله زده غرب کشور مبالغ خود را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه،پارسیان، شهر،‌ آینده و رسالت و شماره حساب ۷۰۲۰۷۰(ارزی دلار) ۸۰۰۳۰۰ (ارزی یورو) بانک ملی و ۱۴۰۴۴۴۰(ارزی دلار) بانک ملت واریز کنند.

همچنین کدهای #۱۱۲*۳*۷۴۱* و #۷۲۴* برای پرداخت آسان موبایلی و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۶۴۶۰۶ برای دریافت و ارسال کمک های نقدی به زلزله‌زدگان در دسترس شهروندان خواهد بود. هموطنان عزیز جهت اهدا کمک های غیرنقدی خود می توانند به آدرس تهران میدان انقلاب خیابان کارگر جنوبی کوچه شهید مهدیزاده جمعیت هلال احمر شهرتهران مراجعه و یا با شماره تلفن: ۶۶۹۲۳۰۴۰ تماس حاصل نمایند.


سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در این حال اضافه کرد: اگر مردم قصد دارند کمک های غیرنقدی هم به زلزله زدگان بدهند با مراجعه به پایگاه ها و مراکز جمعیت هلال احمر به این کار اقدام کنند.

درهمین حال، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: متاسفانه درصد تخریب روستاهای زلزله زده بسیار بالاست و از 60 تا 100 درصد می رسد.
 سردار عبداللهی افزود: براساس تصمیم اتخاذ شده مسئولیت امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور در شهرها بر عهده ارتش و در روستاها بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده است .

وی افزود: در منطقه بحث تغذیه بسیار با اهمیت است و از همین امروز روزانه 40 هزار غذا پخت می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه عمق فاجعه در مناطق روستایی بسیار زیاد است گفت: همه توان خود را برای خدمت رسانی به زلزله زدگان به کار می بندیم و باید از فردا شاهد تغییر در وضعیت آسیب دیدگان باشیم.

ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه زلزله‌ای بسیار شدید «ازگله» در استان کرمانشاه را تکان داد، زمین‌لرزه‌ای که بسیاری از استان‌های غربی و حتی جنوبی و مرکزی کشور نیز آن را احساس کردند.


لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثرفارسی اینجا


چهار شنبه 24 آبان 1396 - 9:22:9