اقتصاد عربستان سعودي بر سر دو راهي

شنبه 20 آبان 1396 - 10:55:8
اقتصاد عربستان سعودي بر سر دو راهي

تهران- الکوثر: یک تحلیلگر اقتصادی می نویسد تحولات کودتائي و بازداشتها در عربستان سعودي علاوه بر سياست داخلي و منطقه اي، اقتصاد عربستان را نيز بر سر دو راهي قرار داده است

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دکتر آلتاي آتلي کارشناس ترک بااشاره به تحولات عربستان  می نویسد :محمد بن سلمان سي و دوساله بلافاصله بعد از تاسيس کميته «مبارزه با اختلاس و فساد مالي» تعداد زيادي از اعضاي  خاندان سلطنتي را بازداشت و موج جديدي  در جنگ قدرت و کسب حاکميت در عربستان به راه انداخت و همه رقباي خود را از دور خارج کرد.  اکنون بايد منتظر اعلان پادشاهي وي شد.

وی افزوده است:  تحولات عربستان سعودي تاثير عميقي در جغرافياي خاورميانه (غرب آسيا) و توازن قوا در اين منطقه خواهد داشت. اقتصاد عربستان بر سر دوراهي و نقطه عطف قرار گرفته است. اقتصاد عربستان به علت کاهش قيمت نفت در حالت شکننده قرار گرفته است.

به گفته این کارشناس ترکیه ای ، ذخاير نفت روزي به پايان خواهد رسيد. بدين سبب عربستان سعودي تلاش مي کند که به نظام اقتصاد بدون نفت وارد شود. در ماه ژوئن وليعهد تغيير يافت. موج بازداشتهاي اخير نيز قدرت محمد بن سلمان را تقويت کرد و قدرت سياسي در يک کانون متمرکز شد. تمرکز قدرت چه نتيجه اي در نظام اقتصادي دربر دارد؟


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 20 آبان 1396 - 10:55:0