سيدحسن نصرالله: عربستان به‌همه مردم لبنان اهانت کرده است

جمعه 19 آبان 1396 - 17:8:36
سيدحسن نصرالله: عربستان به‌همه مردم لبنان اهانت کرده است

بيروت- الکوثر: سید حسن نصرالله با بیان اینکه عربستان نخست‌وزیر لبنان را مجبور به استعفا کرده،تاکید کرد که سعودی به همه مردم لبنان اهانت کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصرالله، در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید حزب الله و سالگرد اربعین شهادت امام حسین (ع) که به صورت ویدئو کنفرانس پخش شد، گفت:

یاد می کنیم از احمد قصیر که امیر شهداء و امیر بخشش و فداکاری و جانبازی برای عزت و کرامت ملت لبنان و همه امت اسلامی است. امروز در روز شهید، همه شهدای خود را ارج می نهیم، همان‌هایی که در این راه هستند و برای رسیدن به شهادت تلاش می‌کنند.

وی درباره سالگرد اربعین امام حسین (ع) گفت: این راهپیمایی عظیم انسانی که از سال ها پیش و به‌ویژه طی سال های اخیر می بینیم، نمی گویم کم نظیر است بلکه می گویم که بی نظیر است. میلیون ها نفر سیاه پوش با حزن و اندوه پا در آستان امام حسین (ع) می گذارند و ارزیابی های امروز حاکی است که شمار آن‌ها بیش از 20 میلیون نفر است. فقط از ایران بیش از 2 میلیون زائر با پای پیاده عازم کربلا می شوند.

سید حسن نصرالله گفت: حضور 20 میلیون نفر در بارگاه یک فرد بی سابقه است و علت آن نیز این است که او شهید، فرزند امام و سبط نبی اکرم (ص) است و همه مال و دارایی خود را برای دین خداوند و برای امت جدش فدا کرد و این کرامت است. این بخشی از کرامتی از کرامت خداوند تبارک و تعالی است.

سید حسن نصرالله گفت: تا الان توانسته ايم سرزمين و اسيران خود را در مرحله اول آزادسازي آزاد کنيم و توانستيم همه طرح هاي اسرائيل را خنثي کنيم و اسرائيل بزرگ در 2006 سقوط کرد. توانستيم 2017 در مرحله ديگري از آزادسازي، اسيران خود را آزاد کنيم. امروز، بر بزرگ ترين توطئه عليه منطقه و ملت هاي منطقه شرکت کرده ايم، بزرگ ترين توطئه عليه دين اسلام، ديني که حسين (ع) براي آن شهيد شد، توطئه اي که در داعش نمود يافت، داعشي که آمريکا و اوباما و کلينتون و سعودي هاي وهابي آن را ايجاد کردند، داعشي که اکنون نفس هاي آخر را مي کشد. امروز در البوکمال و الباديه، ديرالزور، الميادين و شهر القائم عراق بزرگ ترين پيروزي هاي را رقم زدند و نيروهاي سوري و عراقي در مرزهاي بين‌المللي به يکديگر رسيدند که اين از برکات خون شهداء است.

عربستان اکنون به صورت بي سابقه اي در امور لبنان دخالت مي کند

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: از روز شنبه گذشته، لبنان وارد بحران سیاسی شد و در برابر مرحله جدید و مهمی قرار داده شد که خطرناک بودن یا نبودن آن به اقدام لبنانی ها بستگی دارد. تهدیدهایی را از اینجا و آنجا می شنویم. کل منطقه برای لبنان نگران است. رئیس جمهور و نخست‌وزیر لبنان انتخاب شد و دولت کشور تشکیل شد و قانون انتخابات برای انتخابات آینده تدوین شد. در عرصه ها و زمینه های مختلف تلاش صورت گرفت و گفتگوها بین گروهها و ا حزاب سیاسی مختلف صورت گرفت. امنیت و ثبات بی سابقه ای در لبنان برقرار شد. ما امنیت و ثبات بی نظیری داریم و مردم لبنان در آرامش هستند.

سید حسن نصرالله گفت: دو هفته پیش سعد الحریری درباره فرودگاه ها و آمار مربوط به مسافران سخن می گفت. آمار و شاخص ها بیانگر امنیت و آرامش در کشور ظرف یک سال بود. وضع مثبت کشور مرهون همکاری و هم افزایی همه گروه ها بود که امسال به آزادسازی ها در بلندی های عرسال منجر شد.

وی گفت: در چنین وضع بی سابقه و مثبت و رویکردهای مثبت گروه‌های سیاسی برای رسیدگی به اوضاع سیاسی، ناگهان عربستان سعودی نخست‌وزیر را به سرعت احضار می‌کند و او نیز بدون معاون و مشاور به عربستان عزیمت می‌کند و در آنجا استعفانامه ای که سعودی ها نوشته اند قرائت می‌کند و مجبور به استعفا می‌شود.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: اکنون عربستان سعودی به‌طور بی سابقه ای در امور داخلی لبنان دخالت کرده است و نخست‌وزیر را برای استعفا مجبور کرده است. همه لبنانی ها امروز اطمینان یافته اند که نخست‌وزیر لبنان مجبور به استعفا می‌شود و مجبور به قرائت استعفانامه ای می‌شود که با رویکرد سعودی ها تهیه شده است. اکنون نخست‌وزیر در عربستان توقیف شده و از بازگشت او به لبنان منع می‌شود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: عربستان اکنون کشورهای عربی و جهان را علیه لبنان تحریک می‌کند و اسرائیل را برای حمله به لبنان تحریک و ترغیب می‌کند.

عربستان از اسرائیل خواسته است به لبنان حمله کند

من اطلاعات و گزارش هایی دارم که عربستان از اسرائیل خواسته است که به لبنان حمله کند و حاضر است ده‌ها میلیارد دلار به آن بدهد. امروز در داخل اسرائیل دربارها این موضوع بحث و جدل وجود دارد. رسانه‌های اسرائیل اکنون اعلام می‌کنند که جنگ 2006 نیز به درخواست عربستان سعودی بود. این خطرناک ترین چیزی است که اکنون روی می دهد.

اهانت به نخست‌وزير سعد حريري اهانت به همه لبناني هاست

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: عربستان از لبناني ها مي خواهد کشور و خانه هاي خود را ويران کنند. لبناني ها بايد از تحولات منطقه درس بگيرند. امروز، سعودي ها، قطري ها و آمريکايي ها مي گويند که در سوريه چگونه جنگ را آغاز کردند و نتيجه به ويراني سوريه منجر شد. من از لبناني ها مي خواهم که درباره اين مرحله بسيار محتاط باشند و درباره تحولات اوضاع تامل کنند.

سيد حسن نصرالله خاطر نشان کرد: ما اين دخالت آشکار عربستان را در امور داخلي لبنان محکوم مي کنيم. همچنين، اين رفتارهاي اهانت آميز با نخست‌وزير سعد الحريري را از زمان رسيدن او به فرودگاه محکوم مي کنيم. همه جزئيات رفتارها سعودي ها با نخست‌وزير لبنان را محکوم مي کنيم و اعلام مي کنيم که اهانت به نخست‌وزير لبنان اهانت به همه لبناني هاست. آن‌ها نخست‌وزير لبنان را مجبور به استعفا و مجبور کردند استعفانامه آن‌ها را قرائت کند.

وي گفت: ما بر ضرورت بازگشت سعد الحريري به لبنان تاکيد مي کنيم. او بايد به لبنان بازگردد و سخن خود را در لبنان بگويد و اعلام کند که مي خواهد استعفا دهد، اما به هر حال بايد به لبنان بازگردد و موضع خود را اعلام کند. اينکه نخست‌وزير لبنان در بازداشت خانگي بماند، لبناني ها و بلکه هيچ انساني در جهان آن را نمي پذيرد. ما اعلام مي کنيم که نخست‌وزير لبنان در عربستان توقيف شده است و لبناني ها بايد براي بازگرداندن او به کشور تلاش کنند.

دبير کل حزب الله لبنان افزود: استعفاي سعد الحريري غيرقانوني و قابل پذيرش نيست، زيرا مجبور به اين کار شده است.

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 19 آبان 1396 - 16:36:56