شخصیت هیستریک بن‌سلمان از نگاه‌ یک روزنامه

چهار شنبه 17 آبان 1396 - 16:12:6
شخصیت هیستریک بن‌سلمان از نگاه‌ یک روزنامه

تهران- الکوثر: یک روزنامه عرب‌زبان با اشاره به هوس و شهوت قدرت و جاه‌طلبی محمد بن‌سلمان نوشت: نمی‌توان شخصیت وی را خارج از چارچوب روانی و هیستریک توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه القدس العربی، با اشاره جاطلبی‌های محمد بن‌سلمان نوشت: هوس قدرت و شتاب برای رسیدن به آن با جزئیات روانی و مزاجی دیگری مانند نبود اعتماد به نفس و ترس از شکست، در شخصیت ولیعهد به وجود آمده است. رسیدن به تفسیری خارج از این عنوان برای توصیف اقدامات وی دشوار است.

این ارزیابی با مواضعی که حاکی از نادیده گرفتن مردم (احمق فرض کردن آنها) است تایید می شود. مثلا بن سلمان گفت: «سی سال دیگر را برای جدال دینی هدر نمی دهیم و این {افراط گرایان} را فورا از بین می بریم»؛ و در جایی دیگر گفت: «بحران با قطر بسیار بسیار ناچیز است». آیا این گونه اظهارات باعث نمی شود که ما در شخصیت این فرد و شیوه نگاه او به مردم تأمل کنیم؟

فردی که می خواهد عربستان را از افکار قرون وسطایی خارج کند، چیز هایی می گوید و کار هایی می کند که مانع این خروج می شود و تصمیماتی می گیرد که صدق نیت و توانمندی های وی و حتی متانتش را زیر سوال می برد. نمی توان عامل خارجی را هم نادیده گرفت. شکی نیست که ولیعهد سعودی به وجهه خود در برابر افکار عمومی جهان غرب و سران جهان بسیار اهمیت می دهد. موج بازداشت ها بخشی از برنامه اصلاحات اوست که می خواهد در کشور اجرا کند و از طریق این بازداشت ها می خواهد پیام هایی با این مضمون ارسال کند که هیچ چیز مانع نقشه من نمی شود و هیچکس بالاتر از قدرت من نیست و هیچ کس هر چقدر هم مقامش بالا و نفوذش زیاد باشد مصونیت نخواهد داشت.

چه کسی ولیعهد را به خاطر رفتارش مورد پیگرد قرار خواهد داد؟

پرسش دیگر این است که چه کسی بن سلمان را به خاطر رفتارش مورد پیگرد قرار خواهد داد؟ توجه داریم که از او جز نبوغ و پاکی خبری منتشر نمی شود. بن سلمان با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد دلاری از اموال عمومی در جلسه ای ۴۵ دقیقه ای با رئیس بانک ژاپن موافقت کرد و یک سال قبل اخباری -که تکذیب هم نشد- از خرید یک قایق کروز به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از تاجر روسی آن هم در اوج تنگنای مالی عربستان که هنوز ادامه دارد منتشر شد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 17 آبان 1396 - 16:11:51