هشدار بشار اسد درباره هجمه فرهنگی دشمن

دو شنبه 15 آبان 1396 - 18:44:11
هشدار بشار اسد درباره هجمه فرهنگی دشمن

دمشق- الکوثر: رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که حملات و توطئه‌های امروز علیه سوریه امتداد همان حملاتی است که از 100 سال پیش ملت های عربی و اسلامی را هدف گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روز دوشنبه (امروز)، جمعی از اندیشمندان و نویسندگان عرب شرکت‌کننده در کنفرانس دو روزه «واقعیت عربی پس از 100 سال از اعلامیه بالفور» ،که در دمشق برگزار شد، با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیدار کردند.

در این دیدار، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: حملاتی که سوریه امروز با آن مواجه است، امتداد و ادامه همان حملاتی است که ملت‌های عربی طی صد سال گذشته با آن مواجه اند، حملاتی که در تهاجم فرهنگی، تهاجم فکری و تلاش برای مخدوش کردن مفاهیم مربوط به هویت، نمود و مصداق دارد.

رئیس جمهور سوریه بر ضرورت پایبندی به ماهیت و هویت واقعی در منطقه و حفظ تنوع و تکثرگرایی منسجم مبتنی بر فرهنگ و تمدن تاکید کرد و گفت: فقدان این نوع از تنوع فضای مناسب برای ترویج افکار افراطی که عامل تغذیه تروریسم است، می‌شود.

بشار اسد در ادامه بر نقش اندیشمندان بر منحصر نماندن اندیشه قومی در چارچوب سیاست و دیدگاه های حزبی و حلقه‌های گفتگو بین نخبگان تاکید کرد و گفت: باید این موضوع به مفهومی مبتنی بر تمدن و رویکرد اجتماعی تبدیل شود، رویکردی که در آن مفاهیمی چون ماهیت و هویت در بین جوانان و نوجوانان تقویت شود.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این دیدار، درباره زوایا و ابعاد جنگ تروریستی که سوریه در معرض آن قرار گرفته است، بحث و گفتگو کردند.

حاضران در این جلسه تاکید کردند که مسائل مربوط به گرایش و ماهیت‌ قومی- عربی مورد هجمه قرار دارد و به علت آنکه تهدیدی برای موجودیت و کیان همه ملت‌های عربی است، یکی از خطرناک‌ترین ابعاد این جنگ نیز به‌شمار می‌رود.

در این جلسه، همچنین شرکت کنندگان تاکید کردند که ایستادگی ملت، ارتش و کادر رهبری سوریه و پیروزی آنها در جنگ علیه تروریسم، ایستادگی و پیروزی برای همه ملت های عربی به شمار می‌رود که به سوریه به عنوان الگویی در طرح قومی و عربی نگاه می کنند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 15 آبان 1396 - 18:43:30