دیدار علی اکبر ولایتی با ولید معلم

دو شنبه 15 آبان 1396 - 15:7:49
دیدار علی اکبر ولایتی با ولید معلم

دمشق- الکوثر: علی اکبر ولایتی با وزیر امور خارجه سوریه درباره تحولات سوریه و منطقه گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ، علي اکبر ولايتي، مشاور ارشد امور بین الملل مقام معظم رهبری، با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، دیدار و درباره تحولات سوریه و منطقه گفتگو کردند.

در این دیدار، مشاور مقام مقام رهبری و وزیر امور خارجه سوريه، بر اهمیت ادامه رایزنی ها و هماهنگی ها میان جمهوری اسلامی ایران وسوریه برای تحکیم و ادامه روند پیروزی های محور مقاومت و هم پیمانان علیه ترویسم و حامیانش تاکید کردند.
 ولایتی و المعلم این مطلب را در دیدار امروز خود که با حضور جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شماری از مقامات وزارت امور خارجه سوریه در مقر این وزارتخانه در دمشق برگزارشد، بیان کردند.
برپایه این بیانیه، دو طرف در این دیدار، درباره نقش مهم روابط برجسته تهران و دمشق در قبال تحولات سوریه، منطقه و جهان در سایه  رویدادهای  اخیر سیاسی و میدانی به رایزنی نشستند. 
در این بیانیه آمده است ، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با تبریک پیرزویهای اخیر بر تکفیریان داعش در شرق این کشور، به دولت، ارتش و مردم، تصریح کرد، "این پیروزیها در واقع پیروزی محور مقاومت و شکست طرح های تخریبی صهیونیستی آمریکا است.
دکتر ولایتی همچنین خاطر نشان کرد، جمهوری اسلامی ایران همچنان مواضع حمایتی خود را از سوریه در همه زمینه ها به ویژه در جنگ علیه تروریسم ادامه خواهد داد.
برپایه این گزارش، المعلم هم در این دیدار بر عزم واراده سوریه برای ادامه جنگ علیه تروریسم تکفیری تا تحقق پیروزی و برقراری مجدد آرامش و ثبات در سرتاسر خاک این کشور تاکید کرد. 
وزیر امور خارجه سوریه پیرزویهای اخیر در میادین نبرد و همچنین در عرصه های سیاسی را تبیین کرد و افزود، سوریه در این پیروزیها و به ویژه پیروزیهای دلیرمردان ارتش سوریه در جبهه دیر الزور، مدیون همکاری هم پیمانان و دوستان است.
وی در ادامه از حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از سوریه قدردانی کرد و اظهارداشت ، این پیرزویها خط بطلانی بر نقشه های دشمنان سوریه علیه این کشور دانست
گفتنی است ، مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل ، روز گذشته از لبنان به سوریه سفر کرده است و قرار است ، در این سفر با شماری از مقامات ارشد سوریه از جمله بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 15 آبان 1396 - 15:6:49