واکنش سفارت ایران در لبنان به اخبار دیدار حریری -ولایتی

یک شنبه 14 آبان 1396 - 16:37:2
واکنش سفارت ایران در لبنان به اخبار دیدار حریری -ولایتی

بیروت- الکوثر: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان اعلام کرد: در دیدار دکتر ولایتی ، مشاور مقام معظم رهبری با سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان هیچ مذاکرات محرمانه ای صورت نگرفته و اخبار دراین باره تکذیب می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سفارت جمهوری اسلای ایران افزوده است : با توجه به حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ملاقات دکتر ولایتی با سعد الحریری نخست وزیر لبنان مطالب منتشره در رسانه ها که به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به آقای دکتر ولایتی تحت عنوان «محتوای مذاکرات محرمانه دکتر ولایتی و حریری» درج شده است صحت ندارد و تکذیب می شود.

امروز برخی رسانه ها به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به دکتر ولایتی اعلام کردند: نخست وزیر مستعفی لبنان که پیش از این ملاقات به عربستان سفر کرده بود جهت انجام این دیدار به بیروت بازگشت و بلافاصله پس از استماع موضع تهران مجددا به ریاض رفت و در آنجا استعفای خود را از رسانه های عربی اعلام کرد.

این منابع در خصوص مذاکرات محرمانه گفته بودند که در این دیدار حریری با طرح درخواست سعودی ها از دکتر ولایتی خواسته که ایران دست از حمایت از مردم مظلوم یمن بردارد و روابط خود را با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهبود ببخشد.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 14 آبان 1396 - 16:36:54