فهرست شاهزادگان و مقامات بازداشت شده سعودی منتشر شد

یک شنبه 14 آبان 1396 - 10:58:18
فهرست شاهزادگان و مقامات بازداشت شده سعودی منتشر شد

بیروت- الکوثر: لیستی از شخصیت های سعودی که به موجب فرمان مبارزه با فساد، تاکنون بازداشت شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کمیته مبارزه با فساد که شامگاه شنبه ۴ نوامبر با فرمان ملوکانه ملک سلمان بن عبدالعزیز و ریاست شاهزاده محمد بن سلمان تشکیل شد، ۱۰ تن از شاهزادگان و ده‌ها وزیر سابق را توقیف کرد.

به گزارش منابع العربیه، این کمیته همچنین پرونده‌هایی برای تحقیق درباره سیل‌های جده و انتشار وبای کورونا، گشود. 

این کمیته به استثنای سازمان‌ها، قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورها و مصوبات، اقدام به شناسایی تخلفات، جرایم، افراد و سازمان‌های ذی‌ربط به پرونده‌های فساد عمومی کرده و دستورهای لازم را برای تحقیق، صدور فرمان بازداشت، ممنوع السفری و هر آن‌چه که برای تعامل به مرتبطان با فساد عمومی است می‌کند.

در میان شاهزادگان بازداشت شده نام هایی همچون متعب عبدالله بن عبدالعزیز (وزیر برکنارشده گارد ملی)، ولید بن طلال بن عبدالعزیز (سرمایه دار معروف) و ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر امیر سابق ریاض دیده می شود. 

 

همچنین «بکر بن لادن» سرمایه دار و پیمانکار معروف و رئیس گروه بن لادن به اتهام فساد در ارتباط با شماری از طرح ها و دادن رشوه به برخی مسئولان در ارتباط با توسعه مسجد الحرام، سعید الدویش رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات عربستان به اتهام فساد مالی و انعقاد قرارداد با شرکت های خصوصی متعلق به خودش و نیز خالد الملحم رئیس شرکت هواپیمایی سعودی به اتهام فساد و اختلاس نیز بازداشت شده اند. 

منابع مطبوعاتی همچنین از بازداشت خالد التویجری رئیس سابق دیوان پادشاهی سعودی و تاجران معروفی مانند صالح کامل و پسرس و نیز ولید الابراهیم رئیس گروه «ام بی سی» خبر دادند. 

در میان بازداشت شدگان اسامی دیگری مانند، عادل فقیه (وزیر برکنارشده اقتصاد)، عمرو الدباع، صالح کامل، عبدالله صالح کامل ابراهیم العساف، محی الدین صالح کامل، الطبیشی رئیس سابق تشریفات پادشاهی سعودی، خالد الملحم و حسین العمودی هم دیده می شود.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید

 


یک شنبه 14 آبان 1396 - 10:56:2