نماينده پارلمان عراق:

العبادی احتمالا با فهرستی جداگانه در انتخابات شرکت می‌کند

شنبه 13 آبان 1396 - 22:38:19
العبادی احتمالا با فهرستی جداگانه در انتخابات شرکت می‌کند

بغداد- الکوثر: «عامر الفایز» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف ملی روز شنبه گفت به احتمال زیاد حیدر العبادی نخست وزیر عراق با فهرستی جدید و جدا از فهرست ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی در انتخابات پارلمانی آینده شرکت خواهد کرد البته به شرط تصویب شدن قانونی در پارلمان که اجازه دهد هر حزب بیش از یک فهرست ارائه کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الفایز با اشاره به وجود اختلافاتی بین العبادی و المالکی گفت: «قانون اجازه دادن به یک حزب سیاسی برای ارائه بیش از یک فهرست در انتخابات، همچنان در پارلمان معطل مانده است و اگر این قانون تصویب شود، احتمالا العبادی با فهرستی غیر از فهرست المالکی در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد».

العبادی و المالکی هر دو عضو حزب الدعوه عراق هستند.

پیش از این زینب السهلانی نماینده پارلمان عراق از فراکسیون الاحرار (آزادگان) وابسته جریان صدر از آمادگی مقتدی صدر رهبر این جریان برای تشکیل ائتلاف سیاسی با حیدر العبادی بعد از تحقق چندین شرط خبر داده بود. تکمیل روند مبارزه با فساد و محاکمه فاسدان، به اضافه آغاز تحقیقاتی شفاف و عادلانه درباره کشتار در پایگاه اسپایکر و سقوط موصل به دست داعش به منظور مجازات مسببان این حوادث، از جمله شروط مقتدی صدر برای ائتلاف با العبادی است.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


شنبه 13 آبان 1396 - 22:37:3