روحانی: بندرعباس را به هلسینکی متصل می‌کنیم

چهار شنبه 10 آبان 1396 - 21:6:58
روحانی: بندرعباس را به هلسینکی متصل می‌کنیم

تهران- الکوثر: رئیس جمهور ایران در نشست خبری با حضور همتایان روس و آذربایجانی خود در تهران گفت تصمیم ما بر این است که بندرعباس به هلسینکی متصل شود یعنی آسیا را به اروپا متصل کنیم و مسیر این ترانزیت ما از طریق جمهوری آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی و شمالی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن روحانی در این نشست خبری گفت: برای این که از ظرفیت های روابط سه جانبه بهتر استفاده و بهره برداری کنیم در اجلاس باکو و در اجلاس تهران بر مسائلی تاکید کردیم و آنها را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: اولین مسئله ترانزیت بین سه کشور و همچنین ترانزیت بین منطقه آسیا و منطقه اروپاست در واقع این دو قاره را این مسیر ترانزیتی شمال به جنوب به یکدیگر متصل خواهد کرد.

وی گفت: تصمیم ما بر این است که بندرعباس به هلسینکی متصل شود یعنی آسیا را به اروپا متصل کنیم و مسیر این ترانزیت ما از طریق آذربایجان روسیه و اروپای شرقی و شمالی است.

روحانی افزود: همچنین در زمینه ارتباطات جاده ای و دریایی می خواهیم روابط را گسترش دهیم. ما سه کشوری هستیم که در ساحل دریای خزر هستیم و باید از این دریا به عنوان دریای صلح و توسعه برای کشورهای منطقه استفاده و از ظرفیت های توسعه کشورهای ساحلی بهره برداری کنیم.

 

براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


چهار شنبه 10 آبان 1396 - 21:6:32