تأکید‌ نماینده پارلمان عراق بر ضرورت مجازات بارزانی

چهار شنبه 10 آبان 1396 - 12:42:10
تأکید‌ نماینده پارلمان عراق بر ضرورت مجازات بارزانی

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق تأکید‌ کرد که کناره‌گیری‌ مسعود بارزانی سبب نمی‌شود که وی به‌علت‌ جنایتی که مرتکب شده است، مجازات نشود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «منصور البعیجی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق درباره کناره‌گیری‌ مسعود بارزانی از سمت ریاست منطقه کردستان عراق گفت: مسعود بارزانی پس از اینکه همه چیز را از دست داد و به لحاظ سیاسی ورشکسته شد و جایگاه مردمی خود را در بین مردم کرد از دست داد، به کناره‌گیری‌ از سمت خود و توزیع اختیارات خود روی آورد.

وی افزود: مسعود بارزانی بسیار دیرهنگام و پس از آنکه اسرائيل و آمریکا از او چشم‌پوشی‌ کردند و او را با طرح‌ها‌ و توطئه‌های تجزیه‌طلبانه تنها رها کردند، به استعفا روی آورد. آن‌ها‌ با رژیم بعثی صدام معدوم نیز چنین کردند

نماینده پارلمان عراق تأکید‌ کرد: مسعودی بارزانی فردی دیکتاتور است. او با دولت مرکزی عراق و ملت کردستان به‌گونه سلطه طلبی تعامل می‌کند‌. ما درباره این رفتارهایش مدام به او هشدار دادیم، اما آخرین اقدامات خودخواهانه او برگزاری همه‌پرسی‌ جدایی بود. همه‌پرسی‌ آخرین برگه بازی او بود که با آن دولت مرکزی را تهدید می‌کرد‌، اما به سرانجامی که اکنون به آن رسیده است، دچار شد.

وی تأکید‌ کرد: سیاست بارزانی و زورآزمایی‌های‌ او به پایان رسید. اقدام او در حمله به نیروهای مرکزی و هدف قرار دادن آن‌ها‌ با موشک‌های‌ ساخت کشور آلمان بدون مجازات نخواهد بود؛ زیرا این اقدام او جنایت جنگی علیه نیروهای دولت مرکزی به‌شمار‌ می‌رود‌ و در نتیجه کناره‌گیری‌ یا برکناری او نیز کمکی به او نخواهد کرد.

نماینده پارلمان عراق تأکید‌ کرد: اگر بارزانی کناره‌گیری‌، باید اختیارات او به رئيس پارلمان کردستان منتقل شود و ظرف ۶۰ روز رئیس جدید منطقه از سوی مردم کردستان انتخاب شود. افرادی چون «نیچروان بارزانی»، نخست‌وزیر‌ منطقه کردستان، با مسعود بارزانی در واقع،‌ دو روی یک سکه هستند. دولت مرکزی باید با توسل به قوه قهریه هیبت دولت مرکزی را بازگرداند، همان‌طور‌ که دولت اسپانیان با اقلیم کاتالانیا عمل کرد و قانون اساسی را بر این منطقه تحمیل کرد. دولت عراق نیز باید همین کار را انجام دهد.


برای عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 10 آبان 1396 - 11:54:5

دسته بندی :