پارلمان عراق درباره اخراج برخی نمایندگان رأی‌گیری می‌کند

دو شنبه 8 آبان 1396 - 15:47:38
پارلمان عراق درباره اخراج برخی نمایندگان رأی‌گیری می‌کند

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که پارلمان موضوع سلب صلاحیت و برکناری نمایندگانی که در همه پرسی شرکت کردند را بررسی می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «کامل الزیدی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون، اعلام کرد در جلسه امروز پارلمان درباره برکناری نمایندگانی که از جدایی کردستان حمایت کردند، رای گیری خواهد شد.

وی گفت: هیئتی شش نفره به نمایندگی ازفراکسیون حزب دمکراتیک کردستان عراق وارد بغداد شدند و با گروه های سیاسی درباره بازگشت نمایندگان کرد به پارلمان گفتگو کردند.

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: گزارش ویژه درباره نمایندگان کرد پارلمان عراق که در همه پرسی شرکت کردند کامل شده است و این گزارش امروز برای برکنارکردن آنها به رای گذاشته خواهد شد.

الزیدی افزود: دیگر نمایندگان کرد به جلسات پارلمان باز خواهند گشت. پس از پایان بحران همه پرسی، پارلمان به فعالیت عادی خود در تهیه و رای گیری درباره طرح ها و قوانین خواهد پرداخت.

عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد: مسعود بارزانی تاکنون به عنوان ریاست منطقه کردستان عمل می کند و به لحاظ خودکامگی و لجاجت جای صدام سرنگون شده را گرفته است. پیش بینی نمی شود که او به راحتی از سمت خود کناره گیری کند بلکه باید به زور متوسل شد.

وی گفت: اطرافیان و چماقداران بارزانی همچنان نفت و منابع عراق را غارت و به نیروهای مرکز حمله می کنند و مانع از به نتیجه رسیدن گفتگوها بین بغداد و اربیل جلوگیری می شوند. آنها نمی خواهند بارزانی از قدرت کناره گیری کند؛ زیرا بارزانی حامی آن‌هاست.

 


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 8 آبان 1396 - 15:47:32

دسته بندی :