انتقاد نماینده عراقی از حماقت‌های پیاپی آمریکا

شنبه 6 آبان 1396 - 14:48:29
انتقاد نماینده عراقی از حماقت‌های پیاپی آمریکا

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق در واکنش به اتهام های وزارت امور خارجه آمریکا علیه معاون فرمانده بسیج مردمی، تاکید کرد: آمریکا در سیاست های خارجی خود سردرگم است و مرتکب حماقت های پیاپی می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم «عالیه نصیف»، نماینده پارلمان عراق، روز شنبه (امروز) در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علیه «ابومهدی المهندس»، معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی، گفت: آمریکا در مواضع خود دچار سردرگمی است و دوگانه عمل می کند.

بر اساس این گزارش، وی درباره ابومهدی المهندس گفت: «برادر مجاهد ابو مهدی المهندس مردی عراقی است که در چارچوب یک نهاد امنیتی رسمی و دولتی به نام بسیج مردمی داوطلبانه عمل می‌کند. این نهاد امنیتی توانست در جبهه های نبرد پیروزی های بزرگی کسب کند.»

وی گفت: « وزارت امور خارجه آمریکا به مردی عراقی چنین اتهام‌هایی می زند که او از معیارهای عالی اخلاق و روحیه ملی برخوردار است و این پیروزی های را برای کشور رقم زد. او عراق را به ساحل امنیت رساند و با بدترین دشمن تاریخ معاصر جنگید. بنابراین، باید واکنش محترمانه و درخور ایشان به او نشان داد.

نماینده پارلمان عراق درباره دوگانگی در معیارهای وزارت امور خارجه آمریکا اظهار شگفتی کرد و گفت: وزارت امور خارجه آمریکا در حالی ابو مهدی المنهدس را با وجود پیروزی هایش در جنگ علیه داعش تروریست قلمداد می‌کند که چشم خود را به روی جنایت های مسعود بارزانی بست و او را به تروریست بودن توصیف نکرد. در این باره، باید پرسید که آمریکا بر اساس کدامین عیار و معیاری یک شهروند را که از وطن و نوامیس خود دفاع کرد تروریست قلمداد می کند؟

این نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: آمریکا مسعود بارزانی را تروریست توصیف نکرد، در حالی که وی در منطقه مخمور برای ارتش عراق کمین نصب کرد. او در گذشته نیز مرتکب جنایت هایی چون وارد کردن داعش به مناطق ایزدی‌نشین شد. او برای ورود داعش به این مناطق، نیروهای پیشمرگه را از این مناطق خارج کرد و ایزدی ها را تنها در برابر تروریست ها رها کرد. بارزانی بود که قانون شکنی و مناطق عربی را اشغال کرد و در نهایت همه پرسی جدایی برگزار کرد، اما آمریکا چشم خود را به روی این اقدامات او بست.

وی تاکید کرد: آمریکا که خود را موسس دمکراسی و نظام نوین جهانی می داند همچنان در سیاست های خارجی خود سردرگم است و مرتکب حماقت های پیاپی می شود. وزارت امور خارجه آمریکا به جای قدردانی و تشکر از ابو مهدی المهندس که نه از صاحبان پست و مقام است و نه از صاحبان شرکت و تجملات و هیچ تابعیتی نیز جز تابعیت عراق ندارد، او را متهم می کند!

لینک عضویت در کانال تلگرام الکوثر فارسی


شنبه 6 آبان 1396 - 14:48:11