واکنش بغداد به اتهام‌های آمریکا علیه بسیج مردمی

شنبه 6 آبان 1396 - 8:9:3
واکنش بغداد به اتهام‌های آمریکا علیه بسیج مردمی

بغداد- الکوثر: وزارت امور خارجه عراق به اتهام‌های سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علیه فرمانده بسیج مردمی واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ وزارت امور خارجه عراق به ادعاها و اتهام‌های‌ «هیدر نائورت»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، علیه «ابو مهدی المهندس»، معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق واکنش نشان داد و سخنان نائورت را مغایر با واقعیت توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، احمد محجوب، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در واکنش به این ادعاها اعلام کرد: «از این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که در آن معاون فرمانده بسیج مردمی را تروریست توصیف کرد، ابراز شگفتی می‌کنیم‌. بسیج مردمی بخش جدایی ناپذیر نیروهای عراق است که تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق قرار دارد.»

وی تأکید‌ کرد: بسیج مردم با شجاعت در کنار نیروهای دیگر عراق مبارزه کرد. ابو مهدی المهندس معاون فرمانده این نیروی رزمنده است، نیرویی که مجلس نمایندگان عراق فعالیت آن را قانونی اعلام کرده است. این نیرو در جنگ عراق علیه تروریسم جانفشانی‌های‌ زیادی کرده است.

وی تأکید‌ کرد: ما در عین حال که این سخنان را رد می‌کنیم‌ و از وزارت امور خارجه آمریکا می‌خواهیم‌ که درباره این سخنان مغایر با واقعیت تجدید نظر کند.

لینک کانال تلگرام الکوثرفارسی


شنبه 6 آبان 1396 - 8:8:46