برگزاری سمینار پیام امام حسین علیه السلام و عاشورا در کلکته هند

جمعه 5 آبان 1396 - 9:20:3
برگزاری سمینار پیام امام حسین علیه السلام و عاشورا در کلکته هند

دهلی نو - الکوثر: سمینار پیام امام حسین علیه السلام و عاشورا با حضور جمعی از علما و دانشجویان شیعه و سنی در کلکته هند برگزار شد و علما و اندیشمندان درباره اهداف قیام عاشورا و پیام امام حسین علیه السلام سخنرانی کردند .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در این سمینار اندیشمندان شیعه و سنی مقالاتی را درباره پیام قیام کربلای امام حسین (ع) ارائه کردند پیامی که بشر درعصر حاضر بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد .
حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هند با اشاره به حضور پرشور مسلمانان اهل سنت و شیعه در مراسم های عزاداری امام حسین علیه السلام در کلکته و دیگر مناطق هند گفت: امام حسین علیه السلام یکی از نمادهای وحدت در بین مسلمانان این منطقه است .
وی آزادگی ،عزت طلبی ،وفاداری و شهادت طلبی را از مهمترین درس قیام عاشورا عنوان کرد و افزود در عاشورا دو تفکر اسلام علوی و حسینی در مقابل اسلام یزیدی و اموی قرار گرفت .
حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب هم در این سمینار تحریف سیرت و حقیقت دین از سوی یزید را از عوامل قیام امام حسین علیه السلام عنوان کرد و افزود این قیام در طول تاریخ توان بازسازی خود و انتقال پیام را دارد .
وی افزود پیام عصر حاضر عاشورا این است که یزیدیان زمان را که به اسم اسلام هر نوع جنایاتی را انجام می دهند شناسایی و برای مقابله با آنها مسلمانان وحدت داشته باشند.


براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


جمعه 5 آبان 1396 - 9:19:55

دسته بندی :