بسیج مردمی:

شهر القائم در محاصره نيروهاي عراقي است

جمعه 5 آبان 1396 - 0:51:55
شهر القائم در محاصره نيروهاي عراقي است

بغداد-الکوثر: نيروهاي ارتش و پليس و بسيج مردمي عراق در نخستين روز عمليات براي آزادسازي شهرستان هاي راوه و القائم در غرب عراق از سيطره داعش موفق شدند شهر القائم را محاصره و جاده بين القائم و عکاشات در غرب استان الانبار را آزاد کنند.

بسيج مردمي عراق در بيانيه اي درباره دستاوردهاي نخستين روز عمليات آزادسازي مناطق غربي عراق از سيطره گروه تروريستي داعش اعلام کرد‏، يگان هاي ارتش و پليس و بسيج مردمي با پشتيباني نيروي هوايي ارتش عراق توانستند در نخستين روز عمليات براي آزادسازي مناطق غربي استان الانبار از سيطره داعش، شهر القائم را محاصره و جاده بين القائم و عکاشات در غرب استان الانبار را آزاد کنند. همچنين مناطق جباب، المعامل، المشاريع، النادره، الحسينيات، العکره و الحصي در غرب الانبار آزاد شد. مناطق ديگري نيز در جنوب شهرستان القائم به دست نيروهاي عراقي افتاد. 
بر اساس اين بيانيه، پايگاه هوايي سعد اچ-2 در جنوب القائم و مقر سابق فرماندهي عمليات الجزيره و الباديه و کوه ملسوس در جنوب القائم نيز آزاد شده است. همچنين شرکت فسفات القائم و اداره تحقيقات کشاورزي و ايستگاه اچ-1 نيز جزء مناطق آزاد شده اعلام شد. نيروي عراقي همچنين روستاي ام الوز را آزاد و به سوي پايگاه نظامي کي-1 پيشروي کردند. 
در اين بيانيه آمده است، يگان هاي مهندسي نيروي بسيج مردمي در نخستين ساعات آغاز عمليات توانستند خاکريزها و جاده ها را به روي نيروهاي عملياتي باز و عمليات پاکسازي جاده ها و روستاها و جمع آوري مين ها در مناطق آزاد شده را آغاز کنند. 

 

براي عضويت در کانال تلگرامي الکوثر فارسي اينجا کليک کنيد


جمعه 5 آبان 1396 - 0:50:20