سفر اتباع افغان به عراق با پاسپورت غیر الکترونیک بلامانع است

سه شنبه 2 آبان 1396 - 16:59:44
سفر اتباع افغان به عراق با پاسپورت غیر الکترونیک بلامانع است

تهران - الکوثر: معاون سفیر افغانستان در تهران با اشاره به زمان‌بر بودن صدور پاسپورت الکترونیک برای همه اتباع این کشور از جمله زائران افغان که قصد سفر به عتبات عالیات دارند گفت که از نظر دولت افغانستان مانعی برای سفر افغانستانی‌های ساکن ایران با پاسپورت غیر الکترونیک به سایر کشورها وجود ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هارون نجم‌پورمعاون سفیر افغانستان در تهران گفت: در مورد گزارش‌ها مبنی بر اعتراض برخی از اتباع افغانستانی ساکن ایران که نتوانستند به خاطر برخی قوانین در رابطه با پاسپورت‌های جدید افغان، موفق به دریافت ویزای عراق جهت سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی شودند گفت: مدرک صادر شده از سوی دولت افغانستان به طور کلی دارای اعتبار است.

نجم‌پور در پاسخ به این سوال که اتباع افغانستان مقیم ایران برای سفر به کربلا حتما باید باید پاسپورت الکترونیک داشته باشند، گفت: پاسپورت‌های دست نویس و الکترونیک که افغانستان صادر کرده یا می‌کند دارای اعتبار است.

وی تاکید کرد که به طور اصولی پاسپورت دولت افغانستان باید برای سفر به سایر کشورها قابل قبول باشد.

معاون سفیر افغانستان در تهران خاطرنشان کرد: به هر حال صدور پاسپورت الکترونیکی آن هم به تعداد زیاد زمان‌بر است، زیرا اطلاعات به کابل ارسال و پاسورت‌ها در آنجا صادر می‌شود. از طرف ما مساله‌ای برای سفر اتباع افغانستان با پاسپورت‌های غیر الکترونیک وجود ندارد.

این مقام سفارت کابل در تهران با اشاره به اینکه سال گذشته سفر اتباع افغانستان حتی با دفترچه و پاسپورت‌های دست‌نویس به عراق (در ایام اربعین حسینی) امکان‌پذیر شد افزود: امیدواریم که همانند گذشته پاسپورت‌ها و مدارک صادره از سوی افغانستان برای سفر به عراق پذیرفته شود، زیرا در حال حاضر زمان کمی داریم و چنین امری شدنی نیست.


سه شنبه 2 آبان 1396 - 16:59:40

عکسهای بیشتر :