آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ

چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:26:25
  آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد در ۲۰۰ روز گذشته از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوارغزه، ۴۱ هزار و ۱۸۳ فلسطینی شهید و یا مفقود شدند که ۱۴ هزار و ۷۷۸ نفر از شهدا کودک هستند.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در دویستمین روز حمله نظامی ارتش اشغالگر اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت سه هزار و ۲۵ کشتار و جنایت در نوار غزه انجام داده است.
بنا به اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت غزه، دست کم ۳۰ کودک در نوار محاصره شده غزه بر اثر قحطی و گرسنگی شهید شدند. در این مدت ۴۸۵ نفر از کادر پزشکی و درمانی، ۱۴۰ خبرنگار و ۶۷ نیروی دفاع مدنی در نوار غزه به شهادت رسیدند.
دفتر اطلاع رسانی دولت غزه افزود: بر اثر حملات ارتش رژیم اسرائیل، فعالیت ۳۲ بیمارستان، ۵۳ مرکز درمانی و ۱۶۰ مرکز بهداشتی متوقف شد و ۱۲۶ آمبولانس هدف قرار گرفتند.
این دفتر در ادامه اعلام کرد: دشمن  ۱۸۱ ساختمان دولتی و ۱۰۳ مدرسه و دانشگاه را به طور کامل و ۳۰۹ مدرسه و دانشگاه را هم به طور جزئی ویران کرد. همچنین ۵۵۶ مسجد در نوار غزه به طور کامل یا به طور جزئی تخریب شدند.
طبق این گزارش، در ۲۰۰ روز گذشته ۸۶ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شدند و به ۲۹۴ هزار واحد مسکونی دیگر آسیب جزئی وارد شد که دیگر قابل سکونت نیستند.
دفتر اطلاع رسانی دولت غزه همچنین خسارت‌های اولیه جنگ نسل کشی اسرائیل در نوار غزه را ۳۰ میلیارد دلار اعلام کرد


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:26:20