بررسی ابعاد حمله اسرائیل به رفح و مقاومت فلسطین

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 18:0:0
بررسی ابعاد حمله اسرائیل به رفح و مقاومت فلسطین

دکتر عمادالدین حمرونی پژوهشگر علوم سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، درباره موضع حقیقی آمریکا و چهره واقعی اش مطالبی بیان کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر عمادالدین حمرونی در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر گفت: فلسطینی ها اسطوره واقعی مقاومت هستند، پایداری و استواری جبهه های مقاومت سبب شد تا ارتش اسرائیل برای حمله نکردن به رفح، تحت فشار و موضع همیشه حامی بودن آمریکا بر سرایت نکردن نبرد با لبنان قرار گیرد

وی افزود: امروز غزه و لبنان برای ارتش اشغالگر اهمیت بالایی دارد، از این رو کابینه نتانیاهو تصمیم گرفت حمله به رفح کندو همه سناریوها را بر اساس آن بچیند. اما تشدید حملات مقاومت لبنان و سایر جبهه های مقاومت و همچنین شرایط داخلی آمریکا، با فشار بر اسرائیل، مانع این کار شد.

دکتر عمادالدین حمرونی تصریح کرد: از آنجایی که مذاکرات با طرف فلسطینی آن چیزی نبود که طرف های اسرائیلی و آمریکایی می خواستند، مقاومت فلسطین به شرایط آمریکایی-اسرائیلی نیز تن نداد، هر چه به پذیرش شرایط مقاومت فلسطین در مذاکرات نزدیک می شویم، به تهاجم به رفح نزدیک می شویم. 48 الی 72 ساعت فرصت داریم با در مذاکرات به نتیجه برسیم،  و شروط مقاومت برای خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و سپس آزادسازی اسرا اقدامی  یا گزینه حمله به رفح عملی شود.

وی در پایان گفت: تصمیم برای حمله به رفح گرفته شد، اما مقاومت فلسطین، جبهه مقاومت و مواضع آمریکا و اروپا این تهاجم را به تعویق انداخت.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 17:33:23