آیا صهیونیست‌ها در غزه از بمب‌های حرارتی استفاده کرده‌اند؟

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 19:15:0
آیا صهیونیست‌ها در غزه از بمب‌های حرارتی استفاده کرده‌اند؟

یک سازمان حقوق بشری از احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های حرارتی در غزه خبر داد که موجب تبخیر و ذوب شدن اجساد قربانیان می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه خواستار تحقیقات بین‌المللی درمورد احتمال استفاده رژیم اسرائیل از تسلیحات حرارتی در جنگ غزه شد که می تواند اجساد را تبخیر و یا ذوب کند.

این سازمان حقوق بشری خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی متشکل از کارشناسان متخصص درمورد سلاح مورد استفاده رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه شد.

در این گزارش این سازمان آمده است: دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه شواهدی موثق و اطلاعات اولیه جمع‌آوری کرده است که بخش پنهان کشتار وحشتناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه را برملا می کند؛ شواهدی که نشان می‌دهد جنگنده‌های اسرائیل بمب‌هایی بر منازل مسکونی در غزه می‌اندازند که می‌توانند اجساد را تبخیر و یا ذوب کنند.

این سازمان اعلام کرد: روی آوردن ارتش اشغالگر به ویرانی کامل منازل مسکونی  غزه و کشتن و مجروح کردن تعداد زیادی از مردم این منطقه، این نگرانی‌ها را به‌وجود آورده که احتمالا از سلاح حرارتی موسوم به «بمب خلاء» یا گرمافشاری استفاده کرده است. این بمب‌ها در عرصه نظامی به تاثیرشان در تخریب غارها و تونل های زیرزمینی معروف هستند.

در بخشی از این گزارش آمده است: هزاران قربانی فلسطینی همچنان مفقود هستند و دلیل آن نبود امکانات لازم برای برداشت آوار، پیدا نکردن آن‌ها و یا سر به نیست شدن آن ها از سوی اسرائیل است. 

این نهاد حقوق بشری همچنین آورده است: ارتش اشغالگر همواره از انواع مختلف سلاح و بمب‌های ویرانگر غیرمتناسب علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده کرده است و این امر در تضاد با اصل محافظت از غیرنظامیان و اموال آنها در جنگ است.

بر اساس این گزارش، قوانین بین‌المللی انسان دوستانه، استفاده از بمب‌های حرارتی یا به اصطلاح گرمافشاری در مناطق مسکونی و هدف قرار دادن غیرنظامیان را ممنوع کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 17:47:20