دیپلمات فرانسوی : در هفتم اکتبر بزرگ‌ترین شکست رژیم صهیونیستی ثبت شد

شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:23:28
دیپلمات فرانسوی : در هفتم اکتبر  بزرگ‌ترین شکست رژیم صهیونیستی ثبت شد

دیپلمات ارشد فرانسوی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف خود در تهاجم وحشیانه اش به نوار غزه، تاکید کرد: شکست هفتم اکتبر تهدیدی دائمی برای موجودیت اسرائیل است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از نشریه فرانسوی لوموند، «جیرار آرو» با بیان اینکه اسرائیل در پانزدهم اکتبر طولانی‌ترین و خونین‌ترین جنگ تاریخ خود علیه غیرنظامیان فلسطینی را با تهاجم به نوار غزه رقم زد، اظهار کرد: با وجود اینکه اکنون این جنگ وارد هفتمین ماه خود شده است اما (رژیم) اسرائیل در تحقق هیچ یک از اهداف اصلی خود از تهاجم به نوار غزه از جمله آزادی اسرا، نابودی حماس، ترور فرماندهان حماس و تضمین امنیت مرزهای جنوبی و شمالی موفق نبوده و شکست ۷ اکتبر همچنان موجودیت این رژیم را در معرض تهدید قرار داده است.

آرو با اشاره به اینکه در ۷ اکتبر، بزرگ‌ترین شکست استراتژیک در تاریخ رژیم صهیونیستی ثبت شد، تاکید کرد: این حمله ادعای شکست‌ ناپذیری (رژیم) اسرائیل را در هم شکست و معلوم نیست که آنها چگونه می‌خواهند اعتبار از دست رفته خود را بازگردانند.
وی با بیان اینکه امنیت رژیم صهیونیستی با شکست ۷ اکتبر از پایه و اساس فرو ریخت، یادآور شد: بعد از آن شکست، اسرائیل قدرت بازدارندگی خود را از دست داد و در حال حاضر در خصوص وجود امنیت در اراضی اشغالی در حال دروغگویی است.
دیپلمات ارشد فرانسوی در ادامه با اشاره به خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری و سکوت غربی‌ها در قبال این خشونت و وحشیگری، افزود: جامعه اسرائیل، جامعه‌ای بی‌رحم است که هر لحظه قابلیت انفجار دارد زیرا از روز اول بر اساس دو اصل متناقض «تعصب» و «دموکراسی» بنا شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:23:23