سرایت جنبش دانشجویان آمریکایی در حمایت از غزه به کانادا و اروپا و آسیا

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 21:0:0

جنبش دانشجویان آمریکایی در اعتراض به وحشی گری های رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد سیزدهمین روز خود شد و به دانشگاه هایی در سایر کشورهای جهان نیز گسترش یافت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «فلسطین الصمود» در این باره آمده است: جنبش دانشجویان آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه وارد سیزدهمین روز خود شد و برخورد خشن پلیس آمریکا با این اعتراضات و بازداشت صدها نفر از دنشجویان در 25 دانشگاه و دانشکده، فضای حاکم بر این اعتراضات را متشنج کرده است.

گزارش ها نشان می دهد جنبش اعتراضی دانشجویان آمریکایی به دانشگاه های دیگر کشورهای جهان از جمله کانادا، فرانسه، انگلیس و ژاپن امتداد یافته است. همچنین سرکوب معترضان در آمریکا موجب شد شعارهای جدیدی که در آن آزادسازی دانشگاه ها از سیطره لابی های صهیونیستی درخواست شده و از سیاست گروه های فشار انتقاد شده است، مطرح شود.

دانشجویان دانشگاه مالدین مونتریا در کانادا نیز به اعتراضات پیوستند و دانشجویان دانشگاه سوربن و دانشکده علوم سیاسی در فرانسه نیز به اعتراضات خود ادامه می دهند. دانشجویان فرانسوی از حمایت برخی نمایندگان پارلمان و سیاستمداران چپگرای فرانسه برخوردار هستند که این اعتراضات را آخرین فریاد برای حفظ شرافت فرانسه توصیف کردند.

دانشجویان دانشگاه توکیو در ژاپن و دانشجویان دانشگاه لندن در انگلیس نیز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه های ملبورن و سیدنی در استرالیا نیز در حمایت از مردم غزه تحصن کرده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 20:1:43