بازداشت جوان مصري منتقد السيسي در رياض

یک شنبه 30 مهر 1396 - 12:57:9
بازداشت جوان مصري منتقد السيسي در رياض

قاهره- الکوثر: مقامات رژيم سعودي «محمد مختار» جوان مصري و مدير صفحه «معلش إحنا بنتبهدل» را که به حمايت از انقلاب 25 ژانويه 2011 و انتقاد از سياست هاي عبدالفتاح السيسي رئيس جمهور مصر معروف است، بازداشت کردند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «طارق العوضي» وکيل مدافع مصري در صفحه خود در فيسبوک نوشت در تماس با «احمد القطان» سفير عربستان سعودي در مصر براي آزادي مختار تلاش کرده است ولي القطان گفت اطلاعي در اين باره ندارد. به گفته العوضي، قطان به او گفته است مسئله را به وزارت امور خارجه مصر يا سفارت مصر در رياض اطلاع دهد تا تدابير مناسب اتخاذ شود. 
العوضي افزود: «نتوانستم به سفير عربستان بگويم که وزارت امور خارجه مصر براي شهروندان مصري اهميتي قائل نيست. تلاش خواهم کرد از طريق دوستان عربستاني خود در عربستان و وکلاي مدافع مصري که روابط خوبي با سفارتخانه ما در رياض دارند، مسئله را پيگيري کنم». 
العوضي گزارش ها درباره بازداشت مختار به درخواست مصر يا به درخواست يک شهروند مصري همکار او را تکذيب کرد. وي افزود، مختار در محل کارش در شهر رياض بازداشت شد و بازجويي از او ماهيت اتهامات مطرح شده عليه او را مشخص خواهد کرد. 
کاربران پايگاه هاي ارتباط اجتماعي به شکلي گسترده به حمايت از مختار پرداختند و فعالان مصري آزادي فوري او را خواستار شدند. 
بازداشت اين جوان مصري در عربستان، بار ديگر موجب مطرح شدن درخواست ها براي آزادي وکيل مدافع و فعال سياسي مصري «احمد الجيزاوي» شد که از شش سال پيش به اتهام در اختيار داشتن قرص هاي مخدر در زندان عربستان سعودي به سر مي برد. الجيزاوي که هنگام ورود به فرودگاه جده در تاريخ 17 آوريل 2011  به منظور اداء مناسک حج بازداشت شد، با ارائه شکايتي به دادگاه هاي مصر، عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه وقع عربستان سعودي و مقامات اين کشور را به بازداشت غيرقانوني شهروندان مصري در عربستان و شکنجه آنان متهم کرده بود. 


یک شنبه 30 مهر 1396 - 12:1:53