شیخ زهیرعاشور، انقلابی که ارادۀ خود را از دست نداد

یک شنبه 30 مهر 1396 - 11:51:53
شیخ زهیرعاشور،  انقلابی که  ارادۀ خود را از دست نداد

شیخ زهیر در حالی که همراه فرزندان و همسرش در حال خروج از مجمع تجاری بحرین بود در منامه ربوده و به دلایلی نامعلوم بازداشت شد. او به پنجاه سال زندان محکوم شده است .

تهران- الکوثر: شیخ زهیر جاسم عاشور، عالم فاضل دینی، عضو فعال جریان وفای اسلامی از کرزکان بود. او در چهارشنبه 18 ژوئن 2013 بازداشت شد. شیخ زهیر عاشور متاهل است و سه فرزند دارد به نام های: مومل 7 ساله، ساره 5 ساله و علی دو ساله که دو ماه پس از بازداشت پدر متولد شد.

تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان برد و در انتهای دهه نود میلادی وارد دانشگاه شد. سال اول دانشگاه را با موفقیت به پایان برد و به علوم دینی مشغول گشت. او در ژانویه 2001 به شهر قم رفت و تحصیلات حوزوی مقدماتی و سطوح را به پایان برد و در سال 2009 وارد درس خارج فقه شد.

او در درس و تحصیل در علوم حوزوی بسیار کوشا بود. وقتی به بحرین بازگشت به تبلیغ مشغول گشت و در حوزۀ سید غریفی مشغول به تدریس شد. او در مجلس علمای اسلام به اعمال اسلامی مشغول گشت. در روز پنجشنبه 18 ژوئن به منزل پدرش در کرزکان حمله شد، درب گاراژ خانه را شکستند و از سه قسمت وارد منزل شدند. هر سه قسمت تفتیش شد و درهای آن را بدون اینکه کسی بداند یا در آن باشد، شکستند. پدر پیر او را نیز به عنوان گروگان بازداشت نمودند.

شیخ زهیر در حالی که همراه فرزندان و همسرش در حال خروج از مجمع تجاری بحرین بود در منامه ربوده شد و به دلایلی نامعلوم بازداشت شد. پس از آن همسر و فرزندانش را ترساندند و خوب تفتیش کردند، بر سر آنها فریاد می زندن و از خودرو بیرون انداختند و آن را توقیف نمودند. در روز یکشنبه 21 ژوئن 2013 یعنی پس از سه روز از بازداشت، خبر رسید که او را در ساختمان تحقیقات جنایی مشاهده کرده اند و پس از آن هم خبری از او نشد. اسامی و تصاویر ربوده شدگان در رسانه های محلی پخش شد.

شیخ عاشور از زمان بازداشت بیش از سه هفته مورد بازجویی بود و در این مدت شدیدا شکنجه می شد. پس از مدتی به حوض جاف منتقل شد تا باز هم برای بازجویی مورد رنج قرار گیرد. بازجویان در تحقیر و آزار او تعمد داشتند زیرا او عنوان عالم دینی را یدک می کشید.

در تاریخ 10/11/2013 دادگاه عالی چهارم جنائی حکم ظالمانۀ او مبنی بر حبس ابد را صادر کرد. جناب شیخ عاشور دادگاه های دولتی را به رسمیت نمی شناخت و در جلسات آن حاضر نمی شد. او از وکلا خواست که کوتاه بیایند و دیگر کسی برای دفاع از او گماشته نشد. مجموعۀ احکام صادر شده در مورد شیخ عاشور به 50 سال رسید اما بر خلاف خواستۀ ظالمان، او ارادۀ خود را از دست نداد.


یک شنبه 30 مهر 1396 - 11:51:36