موافقت آل‌سعود با سفر زائران عربستانی به نجف اشرف

جمعه 28 مهر 1396 - 15:37:25
موافقت آل‌سعود با سفر زائران عربستانی به نجف اشرف

بغداد- الکوثر: مقامات عراقی از موافقت عربستان سعودی با سفر زائران عربستانی به نجف اشرف برای زیارت اربعین حسینی خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «لؤی الیاسری»، استاندار نجف اشرف، از موافقت ریاض با سفر زائران عربستانی برای زیارت اربعین امام حسین (ع) و ورود آنها به شهر نجف اشرف بطور مستقیم از طریق فرودگاه نجف خبر داد.

وی افزود: بیش از 25 هزار نیروی امنیتی برای خدمت به زائران سید الشهداء در مراسم پیاده روی اربعین حسینی فعالیت می کنند.

الیاسری در کنفرانس مطبوعاتی گفت: نجف اشرف آغاز پیاده روی میلیونها زائر حسینی است که راهی کربلای معلا می شوند، از این رو آمادگی لازم برای تامین امنیت زائران صورت گرفته است.

وی افزود: آمادگی برای خدمت به زائران حسینی با استقرار بیست و پنج هزار افسر و نیروی امنیتی و به ویژه همکاری با شهرداری و مراکز خدماتی ایرانی صورت گرفته است، زیرا اکثر زائرانی که از شهر نجف به کربلا مشرف می شوند ایرانی هستند. موسسات شهرداری لبنان نیز خدمات خود را به زائران ارائه می دهند.

لؤی الیاسری از اقدام عربستان در زمینه اجازه دادن به زائران این کشور برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین از طریق فرودگاه نجف اشرف قدردانی کرد. این زائران بطور مستقیم از فرودگاههای عربستان به فرودگاه نجف اشرف اعزام خواهند شد.

الیاسری درباره زائران جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: با توافق با مسئولان ایرانی ورود زائران ایرانی بطور صد درصد رسمی و از طریق گذرگاههای مرزی رسمی و با ویزاهای رسمی صورت خواهد گرفت.

 


جمعه 28 مهر 1396 - 15:37:8