تلاوت سوره غافر با صدای استاد دکتر احمد نعینع

جمعه 28 مهر 1396 - 12:38:38

دكتر احمد احمد نعینع متولد متوبس مصر ، قاری ممتاز بین‌المللی و داور مسابقات قرآن خاطرات شنیدنی از ملاقات با رهبر انقلاب دارند.

تهران- الکوثر: این استاد برجسته‌ی مصری در مراسم دیدار قاریان و مسابقان بین المللی قرائت قرآن با تلاوتی تحسین برانگیز، نشان داد که بر خلاف عده ای که می گویند فصل تلاوت در مصر به پایان رسیده است و قاریان اخیر، هنر و جوهره ای برای عرضه ندارند، چندان هم درست به نظر نمی رسد.

دكتر احمد نعینع، پزشك و قاری برجسته‌ی مصری از میهمانان بیست و هفتمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرائت و حفظ قرآن كریم در تهران است كه پنجشنبه 24 تیرماه 1391 نیز در دیدار اساتید، داوران و شركت‌كنندگان این مسابقات با رهبر معظم انقلاب، به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداخت. 

اومی گوید:  من صوت آیت‌الله خامنه‌ای را در حین تلاوت سوره‌ی فاتحة‌الكتاب و اذكار مختلف نماز خیلی دوست دارم. ایشان دارای صوتی جذاب و همراه با معنویت هستند كه در من احساس ملكوتی آیه‌ی «الّذین فی صلواتهم خاشعون» را زنده می‌كند. رعایت دقیق تجوید و معنویت موجود در صوت نماز آیت‌الله خامنه‌‌ای، ویژگی خاصی به قرائت ایشان بخشیده است.

وی در حاشیه‌ی این دیدار و در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب (khamenei.ir) از گفت‌وشنود كوتاه خود با رهبر معظم انقلاب پس از انجام تلاوت ابراز خرسندی كرد و گفت: پس از اتمام تلاوت به حضور آیت‌الله خامنه‌ای رفتم و ایشان نیز با لبخندی صمیمی آغوش خود را برای من گشودند و گفتند: «سلام بر سید شریف، دكتر احمد نعینع». استاد نعینع در رابطه با حال و هوای این دیدار گفت: «این دیدار، تكریم قرآن و تكریم تلاوت و حفظ قرآن مجید بود و از این منظر شایان اهمیت است كه غیر از تلاوت هم به موضوع قرآن پرداخته شد و هم از دست‌اندركاران برگزاری مسابقات در ایران تشكر شد. به نظر بنده - چنانچه در این جلسه عنوان شد- آموزه‌های قرآن به عنوان یك كتاب انسان‌ساز می‌تواند همه‌ی مسلمانان را در حل مشكلات امروز جهان یاری كند. رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار همه و به‌خصوص جوان‌ها را به حفظ و تلاوت قرآن دعوت كردند و این نشانگر اهتمام خاص ایشان به ترویج معارف قرآنی است.»


از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

 


جمعه 28 مهر 1396 - 12:37:17