عبدالملک الحوثی: عربستان وآمریکا نمود ظلم و بیدادگری‌اند

شنبه 22 مهر 1396 - 22:42:15
عبدالملک الحوثی: عربستان وآمریکا نمود ظلم و بیدادگری‌اند

صنعا- الکوثر: دبیر کل جنبش انصار الله یمن تأکید‌ کرد که تجاوزگری آمریکا و عربستان بر یمن نمونه‌ای از نمود‌ ظلم و ستم بر امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» گفت: جلوگیری از ظلم و ستم مسئولیت دینی است که از واقعیت امت اسلامی کنار گذاشته شده است و شانه خالی کردن از مسئولیت دینی برآیند وخیمی بر امت اسلامی خواهد داشت.

وی در سخنانی که به مناسبت شهادت زید بن‌علی (ع) ایراد کرد گفت: اسلام ایستادگی در مقابل ظلم و طاغوت را واجب می‌داند‌ و مسئولیت دینی نیز بر مقابله با جنایتکاران و ستمکاران تأکید‌ کرده است. تجاوزگری آمریکا و عربستان بر یمن نمونه‌ای‌ از ظلم و ستمی است که گریبانگیر امت اسلامی شده است.

وی در ادامه افزود: سازش با ظلم و ستم فهم غلطی است. آمریکا و اسرائیل بهترین نمونه برای بیان این مطلب است که هیچ‌گونه سازشی نباید با ظلم و ستم صورت گیرد.

دبیر کل جنبش انصار الله در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ آکنده از ظلم و ستم است که درنتیجه مفاهیم غلط از اسلام ایجاد شده است. بین عبادت و مسئولیت و جدایی و تفکیک بین آن دو و اینکه اسلام صرفاً یک دین است، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد.

وی افزود: ظالمان و ستمگران برای ارعاب مردم و ایجاد وحشت در بین آن‌ها‌ تلاش می‌کنند‌ تا آن‌ها‌ را به تسلیم وادار کنند، حال آنکه تسلیم سبب‌ساز نجات از خطر دشمن نمی‌شود، اما فداکاری و جانفشانی نتایج خوبی خواهد داشت. قدرت‌های‌ مستکبر جهانی و ابزارهای منطقه‌ای‌ آن‌ها‌ برای سرکوب ملت و به بندگی کشیدن آن‌ها‌ و به تاراج بردن ذخایرشان از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.


شنبه 22 مهر 1396 - 22:41:24