اشتغال مجاهدین به عبادت

دو شنبه 17 مهر 1396 - 11:57:53
اشتغال مجاهدین به عبادت

یکی از شرائط قبولی مجاهده در راه خداوند، اشتغال مجاهدین به عبادت بیان شده است، سنگر باید محل اقامه ی نماز شب و تلاوت قرآن باشد.

تهران- الکوثر: نماز اول وقت، در شدیدترین و حساس ترین اوضاع جنگ از مولی امیرالمؤمنین (ع) ترک نمی شد و نماز جماعت را غالباً در جبهه نبرد بر پا می فرمودند.

مجاهد باید مواظف دو دشمن باشد و از دو محور بر آنها یورش برد، یکی متجاوز خارجی که به مرز مسلمین هجوم آورده ودیگری دشمن درونی که نفس امّاره است، باید با هر دو مردانه و قهرآمیز مبارزه کند و آنها را مغلوب اراده ی خود نماید.

مورخین درباره حضرت زینب سلام الله علیها می نویسند که: نماز شب آن حضرت در سفر پر تلاطم و عجیب کربلا نیز هیچگاه ترک نشد. همچنین نقل شده است زمزمه های عاشقانه اصحاب ابی عبدالله (ع) در دل شب از میان خیمه ها بسان هم همه ی برخاسته از کندوی زنبور، به آسمان بلند بود.

آری در سفر شام اوضاع قافله امام حسین (ع) بسیار پرتلاطم و شور انگیز بود. زینب سلام الله علیها پس از اینکه بچه های خردسال را می خواباند مشغول نماز شب و عبادت می شد، حضرت زینب (س) نشسته نماز می خواند. سید سجاد امام زین العابدین (ع) از او سؤال کردند که عمه جان چرا نشسته نماز می خوانی؟ فرمود: نتوانستم روی پا بایستم؛ جبهه ی امام حسین (ع) و اصحاب آن بزرگوار عبادتگاه بود.


دو شنبه 17 مهر 1396 - 11:57:47