بازدید هیئتی یهودی از بحرین به دعوت رسمی پادشاه

جمعه 14 مهر 1396 - 14:58:15
بازدید هیئتی یهودی از بحرین به دعوت رسمی پادشاه

منامه- الکوثر: مارک شاینر خاخام کنیسه وست همپتون نیویورک قرار است درصدر هیئتی یهودی از بحرین دیدن و با مقامات این جزیره گفتگو کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،پایگاه خبری صهیونیستی  "ورد اسرائیل نیوز " World Israel News نوشت: مارک شاینر حاخام کنیسه وست همپتون نیویورک در رأس هیئتی یهودی به دعوت پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه از این جزیره خلیج فارس بازدید خواهد کرد.

در این خبر با اشاره به اینکه این برای اولین بار است که در تاریخ خلیج فارس یک هیئت یهودی از کشوری عربی بازدید خواهد کرد، آمده است اشنایدر که در پایگاه کنیسه به عنوان پیشرو در روابط مسلمان و یهودیان معرفی شده است، در طول سالهای پیشین نیز روابط خوبی با پادشاه بحرین داشته و در سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان اولین حاخام مورد استقبال پادشاه بحرین در قصرش قرار گرفته است.

اشنایدر هدف از این سفر را به اورشلیم پست اینگونه بیان کرده است : هدف از این سفر مایه گذاری همان چیزی ست که ما برای آن در این مقطع از تعطیلات بزرگ (آغاز سال جدید یهودی) دعا میکنیم. ما برای امنیت و آرامش خاورمیانه و روابط اسرائیل و همسایگانش دعا می کنیم. ما شاهد تغییراتی در خلیج فارس هستیم، من امیدوارم این سفر الهام بخش دیگر هیئت ها و موسسات یهودی باشد و متوجه شوند که به عنوان فرزندان حضرت ابراهیم یهودیان و مسلمانان ایمان و عقیده مشترکی دارند." 

در این خبر همچنین با اشاره به اینکه تنها حدود ۳۰ یهودی در بحرین زندگی میکنند پادشاه بحرین به عنوان فردی پیشرو بخصوص در میان کشورهای عربی در زمینه روابط بین ادیان معرفی شده است و شاهد مثال آن "بیانیه تسامح مذهبی بحرین" آورده شده است.

 


جمعه 14 مهر 1396 - 14:58:0