تلاوت «سوره شمس» با صدای استاد محمود شحات انور

جمعه 14 مهر 1396 - 10:1:50

محمودشحات انور جوان است اما تربیت ها و آموزش های پدر استادش او را به حدی رسانده كه اكنون می تواند پا جای پدر بگذارد و به عنوان خلف صالح او یاد و خاطره تلاوتهای زیبا و ماندگار پدر را در جای جای این كره خاكی زنده نگه دارد.او چنان زیبا و نیكو- همچون پدر بزرگوارش- تلاوت می كند كه اشك شوق ایرانی ها را درمی آورد- این بیان را خود وی و اطرافیانش تصریح می كنند.

تهران- الکوثر: شیخ محمود شحات انور فرزند استاد شحات انور، متولد سال ۱۹۸۴ میلادی [مصادف با سال ۱۳۶۳ هجری شمسی] در قریه ی کفر الوزیر از توابع استان میت غمر دقهلیه است.

حفظ کل قرآن را زیر نظر پدر مشهور خود استاد شحات محمد انور در ۱۲ سالگی به پایان رساند. اجازه ی اجرای قرائت های مختلف را زیر نظر شیخ عبدالحکیم عبداللطیف کسب کرد و مدرک لیسانس خود را در زمینه ی علوم اسلامی و عربی از دانشگاه الازهر قاهره اخذ نمود.

استاد محمود شحات انور الگوی برترش در تلاوت برادر بزرگترش شیخ انور شحات انور است. به سرتاسر جهان سفر کرده و به تلاوت پرداخته است. اولین رویایی رسمی او با مردم در محفل قرآنی لیله القدر در حضور رئیس جمهور سابق مصر بود.

آن گونه که دوست داران خانواده ی شحات می گویند , شیخ محمود از صدایی همچون دست بندهایی از نقره ی خالص و خوشه های گندم بهره مند می باشد [یک اصطلاح ادبی است به معنی صدایی ناب و جذاب و زیبا !]

هنگامی که یکی از شنوندگان نظر شیخ شحات محمد انور را درباره ی پسر کوچکش شیخ محمود جویا شد,شیخ شحات چنین گفت:او در آینده قاری اول جهان اسلام و قاری مهمی خواهد شد…

استاد محمود شحات انور درباره انقلاب اسلامی ایران می گوید: انقلاب اسلامی در ایران حركتی بسیار عظیم بود و پیشرفتهای حاصل شده پس از انقلاب حاكی از عظمت این حركت است.

استاد می گوید: بنظر من ایران بهترین كشور در جهان اسلام است كه قرآن را دوست دارد و از آن محافظت می كند. حتی از مصر هم بالاتر است. در مصر این عشق و علاقه وجود دارد اما متأسفانه با رویكردی مادی همراه است. در مصر اگر استاد شحات انور را برای مجلسی دعوت كنند، بعید نیست كه برای تفاخر و پز دادن باشد. در نزد ما رویكرد عام به قراء و قرائت قرآن رویكردی مادی و پولی است اما در ایران رویكرد مردم، رویكرد عشق و علاقه به قرآن است. حضور آنان در مجالس قرآنی برای بهره بردن و استفاده معنوی از قرآن است. مردم مصر ایرانی ها را دوست دارند. دلیل آن هم این است كه مردم ایران را مردمی پاك و بی آلایش می دانند. ما دوست داریم تلویزیون ایران را ببینیم و از ایران بشنویم.


برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 14 مهر 1396 - 10:1:28