مار داعش افعی زایید؛

جریان افراطی که داعش را هم تکفیر می‌کند

جمعه 14 مهر 1396 - 0:9:50
جریان افراطی که داعش را هم تکفیر می‌کند

تهران- الکوثر: منابع مصری از شناسایی جریانی در سینا خبر داده اند که سرکرده های داعش و بنیانگذاران وهابیت را نیز تکفیر می‌کنند‌.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ دادستان امنیت عالی مصر درباره فعالیت های اخیر داعش در شبه جزیره سینا حاکی از شکل‌گیری جریان هولناک تروریستی است که حتی عناصر داعش را نیز تکفیر و واجب القتل می دانند.

به نوشته روزنامه «الشروق» مصر، بر اساس این تحقیقات، جریان تندرو و افراطی جدید در این منطقه شکل گرفته است که همه مسلمانان را جز تندروها و افراطی ها تکفیر می‌کند‌ و جهل و ناآگهی به افکار خودشان را عذر برای به قتل رساندن نمی‌دانند‌.

بر اساس این گزارش، این جریان ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب را نیز تکفیر می‌کند‌.

برخی از متهمان بازداشت شده در این خصوص از سرکرده های داعش خواسته بودند که در خونریزی تندروتر و افراطی تر باشند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، جریان تکفیری جدید عامه مردم و حتی برخی از اعضای داعش را به این علت که عامه مردم را تکفیر نمی کنند، تکفیر و واجب القتل به‌شمار‌ می آورند. این عده هر کسی را که مانند آن‌ها‌ فکر نکند تکفیر و قتل آن‌ها‌ را واجب می دانند.

اتباع این جریان به نام «حازمی‌ها» منسوب به «احمد بن‌عمر الحازمی» تکفیری سعودی هستند که از سال ۲۰۱۵ در عربستان بازداشت و زندانی شده است.

افکار این جریان سبب ایجاد مشکل در داخل گروه داعش شد که در نتیجه سبب شد «ابوبکر بغدادی»، سرکرده داعش حکم اعدام برخی از آن‌ها‌ را در سوریه صادر کند.


جمعه 14 مهر 1396 - 0:8:40

پربازدیدها