ممنوعیت استفاده از منابع وهابیت در دانشگاه بغداد+عکس

پنج شنبه 13 مهر 1396 - 9:35:10
ممنوعیت استفاده از منابع وهابیت در دانشگاه بغداد+عکس

بغداد- الکوثر: دانشگاه بغداد با صدور بخشنامه ای استفاده از تالیفات وهابی‌ها‌ را در پژوهش‌های‌ علمی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ مسئولان «دانشکده علوم اسلامی» دانشگاه بغداد در بخشنامه ای به همه گروه‌های‌ تحصیلی اعلام کرده که در تهیه جزوات و پایان نامه و مقاله‌های‌ علمی نباید از تالیفات «ابن تیمیه» و «ابن قیم الجوزیه» به‌عنوان‌ منبع پژوهش استفاده شود.

در این بخشنامه تاکید شده است که نباید از تالیفات ابن تیمیه و ابن الجوزیه به علت تحریک و تشویق به قتل و کشتار استفاده شود؛ زیرا به وحدت ملی عراق خدشه وارد می‌کند‌.

دانشگاه بغداد در این بخشنامه از همه گروه‌های‌ تحصیلی و علمی خواسته است در تحقیقات و پایان نامه ها و جزوات باید اسامی این دو فرد به علت تحریک برای قتل و کشتار و طایفه گری حذف شود و در این خصوص از کتاب‌های‌ علمی و استوار که بر وحدت اسلامی و پرهیز از مطالب بی اعتبار و غیر موثق استفاده شود.

در این خصوص، منبعی آگاه در دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد به روزنامه «القدس العربی» گفت: این بخشنامه به‌طور‌ رسمی بر پرهیز از نشر افکار افراطی تاکید کرده است. این تیمیه در تالیفات خود برای قتل شیعیان و مسیحی ها تحریک کرده است، اما آیا می توان امروز مسلمان همسایه خود را که یکی از اتباع ادیان الهی است به قتل رساند یا از او جزیه گرفت؟ ما اجازه نشر و ترویج افکاری که بر قتل و خشونت تاکید می‌کند‌ و از فعالیت هر شخصیت دینی که خواهان تندروی و افراط گرایی باشد خواهیم شد.


پنج شنبه 13 مهر 1396 - 9:34:49

عکسهای بیشتر :