مسیح لبنان و گزینه پیروزی بخش مقاومت

چهار شنبه 12 مهر 1396 - 10:50:43
مسیح لبنان و گزینه پیروزی بخش مقاومت

مقاومت، نظریه و گزینه امام موسی صدر در نبرد آزادی بود؛ نظریه ای که بر پایه وحدت ملی و عدم فرقه گرایی سیاسی در مسیر نبرد برای تغییر استوار است.

وب سایت جنبش "امل" لبنان در مقاله به قلم " "زاهر الخطیب"، به مناسبت سالگرد ربوده شدن "امام موسی صدر" در لیبی نوشت: در نبرد آزادسازی، نظریه امام موسی صدر در دو بعد فکر و عمل با پیروزی مقاومت و شکست نظریه تسلیم پیروز شد. امام موسی صدر در عرصه نبرد با دشمن صهیونیستی آگاهی انقلابی بکری داشت که در ایجاد گروه های مقاومت لبنان متبلور شد به گونه ای  که در جنگ با اسرائیل، شر مطلق، سلاح زینت مردان شد، شری که هیچ قدرتی غیر از خیر مطلق، حق، خون، شهادت و مبارزه مسلحانه قادر به شکست آن نخواهد بود.

پس از گذشت بیش از شصت سال از اشغال سرزمین فلسطین، گزینه تو یعنی همان گزینه مقاومت پیروز شده و حقیقت تاریخی در تاریکی مقوله های تسلیمی و نظریه های شکست آور که سالها برجامعه اسلامی حاکم بود، درخشید. از جمله این نظریه ها:

اسرائیل شر مطلق است ... جنگ با آن به درهای بسته می خورد! ما باید تجزیه فلسطین را بپذریم و با صهیونیست ها و آمریکا مبارزه نکنیم !

پس از گذشت شصت سال از چنین سخنان باطل و شکست مآبانه در نهایت نظریه مقاومت با شعار «آنچه با زور گرفته شود، فقط با زور باز پس گرفته می شود»، پیروز شد.

همچنان که نظریه مقاومت مردمی در تاریخ و تجارب ملت ها پیروز شده است، در لبنان نیز به عنوان یک کلید و روش اساسی که با تمام اشکال مقاومت و نمودهای سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، معنوی، اقتصادی، اجتماعی و ... پیروز شد.

امروز لبنان همچنان قوی است و با مقاومت و سلوک فرهنگی و مردم فداکار و ارتش ملی خود و با حمایت کشورهایی که در جهان به آزادی، استقلال و حاکمیت ارضی آن احترام می گذارند، قدرتمند شده است.

ای امام ما، وفای به عهد با شما در نبرد آزادسازی امروز فقط با توجه و اهتمام بیشتر به معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت محقق خواهد شد و ارتش عربی سوری نیز به آن خواهد پیوست. 

این معادله طلائی که پیروزی بر دشمن صهیونیستی را در سال 2000 و 2006 به ارمغان آورد و عید آزادی و آزادسازی را در سال 2017 با پیروزی آشکار بر تروریسم تکفیری که روی دیگر تروریسم صهیونیستی است، به جشن نشست، عیدی که خاک جرود لبنان را از آثار توحش تروریستی و جنایت های بی شمار آن در قتل و ریختن خون مردم بی گناه پاکسازی کرد. 

ما در این مجال توانی غیر از قدر نهادن و بزرگداشت شهدای ارتش لبنان و جانبازان شجاع و قهرمان در نبردهای قهرمانانه فجر الجرود و دیگر شهدای مقاومت سوریه نداریم.

در حوزه تغییر هم نظریه سید و مقتدای ما با منظومه اصول و مبانی ملی و با نهادینه کردن ارزش های صداقت و شایستگی برای ایجاد دولت قانون پیروز شد. امروز راه رهایی فقط عمل به آموزه های شماست...


چهار شنبه 12 مهر 1396 - 10:50:26