شهادت فرمانده نیروهای ویژه حزب الله + زندگی نامه

چهار شنبه 12 مهر 1396 - 10:6:54
شهادت فرمانده نیروهای ویژه حزب الله + زندگی نامه

بیروت- الکوثر: حاج علی العاشق از فرماندهان کهنه کار حزب الله و از فرماندهان نیروهای ویژه مقاومت اسلامی موسوم به نیروی رضوان یک روز بعد از عاشورا بر اثر انفجار مین در تدمر سوریه به شهادت رسید.

در فضای ماه پیروزی خون بر شمشیر و تنها یک روز بعد ازگرامیداشت روز عاشورا توسط شیعیان لبنان ، خبری کوتاه مردم مقاومت را در حزن و اندوه فرو برد

حاج علی العاشق از فرماندهان کهنه کار حزب الله و از فرماندهان نیروهای ویژه مقاومت اسلامی موسوم به نیروی رضوان در اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت آمد

حاج عباس نیروی رضوان که بود؟

علی هادی العاشق در سال ۱۹۷۳ در روستای العین در منطقه بقاع در شرق لبنان به دنیا آمد. سال ۱۹۸۶ و با داشتن تنها ۱۳ سال به صفوف نیروهای مقاومت اسلامی لبنان(حزب الله) پیوست.

بعد ۶ سال و بعد از شرکت کردن در دوره های مهم نظامی در سال ۱۹۹۲ به نیروهای ویژه حزب الله ملحق شد. در نبردهای مهم ضد اشغالگران صهیونیست مانند عملیات السویداء(۱۹۹۴) ، بئر کلاب (۱۹۹۶) ، بیت یاحون(۱۹۹۷) ، کوکبا(۱۹۹۹) و عملیات الغجر(۲۰۰۴) به اضافه ایجاد کمین های متعدد ضد مزدوران صهیونیست در طول نوار مرزی با فلسطین اشغالی شرکت کرد.

همچنین در فرماندهی بسیاری از عملیات های ضد گروهک های تکفیری در داخل سوریه و مرزهای لبنان مانند عملیات فتح شهرک القصیر(۲۰۱۳) ، پاکسازی منطقه القلمون(۲۰۱۴) و نبرد اخیر در عرسال(۲۰۱۷) نقش فعالی داشت.

حاج علی هادی العاشق با نام جهادی حاج عباس سرانجام بعد از سال های جهاد ضد اشغالگران صهیونیست و گروهک های تکفیری روز ۱۱ محرم الحرام سال ۱۴۳۹ هجری قمری ( ۱۰ مهر ۱۳۹۶) بر اثر انفجار مین در منطقه تدمر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حاج عباس در یکی از دوره های آموزشی برای رزمندگان مقاومت در بدو ورود گفت : برادران من شما اینجایید تا یاد بگیرید که گلوله ای که درون خشاب شماست چگونه با اولین شلیک به سر دشمن اسرائیلی اصابت کند..

به همراه شهید حاتم حماده در حال فرماندهی عملیات القلمون.شهید حاتم حماده ۱۳ محرم سال گذشته در منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید


چهار شنبه 12 مهر 1396 - 10:6:2