بن‌سلمان به دنبال الگوبرداری از این کشور است

دو شنبه 10 مهر 1396 - 18:35:37
بن‌سلمان به دنبال الگوبرداری از این کشور است

تهران- الکوثر: یک روزنامه فرانسوی با اشاره به رویکردهای سیاسی دیکتاتورانه و استبدادی رژیم آل سعود تاکید کرد که ریاض درصدد اجرای الگوی اماراتی در کشور است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه فرانسوی «لوموند» نوشت: عربستان سعودی در مسئله تشدید سرکوبگری های در داخل این کشور، به دنبال اجرای الگوی اماراتی است.

این روزنامه در گزارشی با بیان اینکه اکنون فضای ابهام و تار بر داخل عربستان سایه افکنده است تاکید کرد: از نیمه سپتامبر گذشته، حدود 40 شخصیت دینی، اقتصادی و قضایی در عربستان سعودی بازداشت شده اند. این افراد یا به علت انتقاد از برنامه های اقتصادی «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، بازداشت شده یا اینکه با سیاست‌های حاکمیت عربستان سعودی علیه قطر همراهی نکردند.

در گزارش این روزنامه آمده است: پایان ماه گذشته به نوعی فضا در عربستان بهتر و باز شد و آن زمانی بود که به زنان اجازه رانندگی داده شد، اما این فضا چند ساعت بیشتر دوام نیاورد؛ زیرا فضای استبداد بار دیگر به عربستان بازگشت.

به نوشته این روزنامه، رژیم حاکم عربستان به دنبال پیاده کردن الگوی موجود استبداد در کشور امارات است که به نوعی به لیبرالیسم نیز گرایش دارد؛ به این گونه در مسائل اجتماعی و فرهنگی فضای باز نسبی وجود دارد، اما در مسئله سیاسی و حاکمیت دیکتاتوری مطلق حاکم است.


دو شنبه 10 مهر 1396 - 18:33:28