سید حسن نصرالله:

تیغ تقسیم و تجزیه بر گردن عربستان نیز خواهد رسید

شنبه 8 مهر 1396 - 21:29:52
تیغ تقسیم و تجزیه بر گردن عربستان نیز خواهد رسید

بیروت- الکوثر: دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی شب عاشورای خود با اشاره به اینکه هدف اسرائيل و آمریکا تجزیه کشورهای منطقه است تاکید کرد تیغ تقسیم بر گردن عربستان نیز خواهد رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «سید حسن نصرالله» در سخنرانی که شامگاه شنبه به مناسبت سالگرد شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و شب عاشوراء ایراد کرد گفت: به نفع آوارگان سوری است که به سرزمین و خانه و کاشانه خود بازگردند.

وی تاکید کرد: داعش در ماحل پایانی عمر خود به‌سر می‌برد. اقدامات عناصر داعش چون بمب گذاری انتحاری های آن صرفا برای عقب انداختن زمان یکسره شدن کار آن است. داعش ابزاری برای ویرانی و تخریب بود و بدترین مسئله این بود که به نام اسلام عمل کرد، اما اکنون در مرحله پایانی عمر خود قرار دارد. عربستان سعودی حامی داعش بود. داعش در جنگ ویرانگر و وحشیانه خود مرز نمی شناسد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: امروز، از نزدیک شدن پایان عمر داعش و شکست آن و گروه‌های‌ تکفیری اسرائیل ناراحت است. همه ملت‌های منطقه باید قدرشناس آن‌هایی‌ باشند که در عراق، سوریه و لبنان در برابر داعش ایستادند و با آن مبارزه کردند.

سید حسن نصرالله افزود: اکنون منطقه در برابر مرحله جدیدی قرار دارد که همان مرحله تجزیه و تقسیم است. اکنون منطقه در برابر طرح خاورمیانه جدیدی قرار دارد که مبتنی بر تقسیم منطقه بر اساس معیارهای نژادی و طایفه ای است تا به این وسیله اسرائيل قوی‌تر باشد و دیگر کشورهای منطقه تضعیف شوند. داعش به‌طور‌ کامل در خدمت آمریکا و اسرائیل و به خدمت گرفتن منطقه برای آن‌ها‌ بود که این طرح اولیه شکست خورد و اکنون مرحله تجزیه و تقسیم دیگر آغاز شده است که در منطقه کردستان عراق کلید زده شده است. هدف اصلی از این طرح ایجاد دولت کردی، دولت مسیحی و دیگر دولت های کوچک است که بسیار مسئله خطرناکی است.

سید حسن نصرالله افزود: آن گونه که مشخص است و اعلام می‌شود‌ عربستان سعودی از جدایی کردستان عراق حمایت می‌کند‌، اما روند تجزیه و تقسیم منطقه به عربستان که از جدایی طلبی کردستان حمایت می‌کند‌، نیز خواهد رسید. تیغ این شمشیر بر گردن شما نیز خواهد رسید.

 

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: حاکمان سعودی به دنبال گشودن جبهه های دیگر علیه محور مقاومت هستند. حاکمان سعودی به دنبال برای گشودن روابط با دشمن ترین دشمنان انبیاء هستند. امروز شما با اشتباهات و شکست ها و طرح های شکست خورده خود سبب افزایش نفوذ ایران شدید. شما با تجاوزگری خود علیه سوریه و یمن سبب تقویت حضور ایران در منطقه می شوید. شما باید به دنبال گفت‌وگو‌ و مذاکره باشد نه گشودن میدان های دشمنی جدید.

 

 

 


شنبه 8 مهر 1396 - 21:29:35