روزنامه عرب‌زبان‌:

غافلگیری و شگفت‌زدگی صهیونیست‌ها‌ از عملیات شهادت‌طلبانه

چهار شنبه 5 مهر 1396 - 11:34:12
غافلگیری و شگفت‌زدگی صهیونیست‌ها‌ از عملیات شهادت‌طلبانه

تهران- الکوثر: روزنامه عرب‌زبان‌ با اشاره به اینکه عملیات شهادت‌طلبانه روز سه‌شنبه‌ صهیونیست‌ها‌ را غافلگیر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ روزنامه «رأی الیوم» در سرمقاله خود به عملیات شهادت‌طلبانه روز سه‌شنبه‌ در نزدیکی قدس که در آن سه نظامی صهیونیست به هلاکت رسید نوشت: پس از عملیات مقاومتی که شهید «نمر جمل» در یکی از شهرک‌های‌ صهیونیست در شمال قدس انجام داد، محافل صهیونیست دچار شوکه شدند و البته این مایه تعجب و شگفتی نبود، زیرا صهیونیست‌ها‌ بر این باور بودند که ملت فلسطین تسلیم شده است و کشورهای عربی یا دست کم بیشتر آن‌ها‌ به متحدان وفادار برای اسرائیل تبدیل شده‌اند و شتابان در مسیر عادی سازی روابط با تل آویو حرکت می کنند. افزون بر این، هماهنگی امنیتی بین تشکیلات خودگردان با نیروهای اسرائیلی نیز برای شهرک‌نشین‌ ها و نظامیان امنیت فراهم خواهد کرد.

این عملیات در بسیار حائز اهمیتی انجام شد. عملیات فقط چند روز پس از سخنان «عادل جبیر»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، و «حمد بن‌عیسی آل‌خلیفه»، پادشاه بحرین، روی داد. جبیر در سخنان خود اعلام کرد که هیچ ضرورتی برای ادامه رویارویی فلسطینی و اسرائیلی وجود ندارد. پادشاه بحرین نیز اعلام کرد که به این باور رسیده است که تحریم ها علیه اسرائیل (قطع روابط با آن) باید پایان یابد.

این روزنامه درباره این موضع پادشاه بحرین نوشت: امیدواریم پادشاه بحرین به یک پرسش مشخص پاسخ دهد و آن اینکه چرا تحریم های او علیه کشور قطر حلال، اما تحریم های عرب ها و فلسطینی‌ها علیه دشمنی که غاصب سرزمین فلسطین است حرام است؟

کسانی که به سخنان «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گوش کرده باشد که در آن سخنان ملتمسانه ای ایراد کرد و دریوزگی صلح از صهیونیست‌ها‌ کرد، به میزان و حجم ناامیدی و حالت یاس و ایستایی که فلسطینی‌ها در داخل فلسطینی اشغالی از آن رنج می برند، در می یابد. علت واکنش سریع جنبش های حماس و جهاد اسلامی به این عملیات و اینکه آن را قهرمانانه توصیف کردند نیز در همین جا نهفته است.

اینا روزنامه افزود: آنچه در واکنش های رسمی صهیونیست‌ها‌ و نیروهای امنیتی آن‌ها‌ قابل مشاهده و برای آن‌ها‌ شگفت آور بود، این بود که اجرای این عملیات از سوی فردی که هیچ گرایش و تمایلات سیاسی نداشت صورت گرفت.

این روزنامه در ادامه افزود: صهیونیست‌ها‌ و حامیان آمریکایی و اروپایی آن‌ها‌ اگر تصور می کنند که مصافحه و خوش‌وبش برخی از حکام و سران عرب –نه ملت های عرب- به معنای پایان موضوع فلسطین است، دچار اشتباه شده‌اند؛ این دسته از سران و حکام عرب بی اراده هستند و تصمیم هایشان نیز مستقل نیست. مهم تر از همه اینها این است که مقاومت همچنان دارای اراده استوار است و این عملیات نیز بی هیچ گمانی آخرین عملیات شهادت‌طلبانه نخواهد بود.


چهار شنبه 5 مهر 1396 - 11:33:55