روزنامه‌نگار شهیر عرب:

رعب و وحشت سران صهیونیست از قدرت محور مقاومت

شنبه 1 مهر 1396 - 9:23:44
رعب و وحشت سران صهیونیست از قدرت محور مقاومت

تهران- الکوثر: سران نظامی و سیاسی اسرائیل این روزها از پیروزی های پیاپی ارتش سوریه، در رعب و وحشت به سر می برند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان، در سرمقاله امروز روزنامه «رای الیوم» به میزان رعب و وحشت صهیونیست ها از قدرت روز افزون محور مقاومت اشاره کرد و نوشت: در حالی که مراسم‌ به آغوش کشیدن بین مسئولان ارشد عرب با همتایان اسرائیلی‌شان‌ در اوج قرار دارد، لازم است به ملت های عربی یا دستکم به برخی از آنها یادآور شویم که رژیم صهیونیستی همچنان دشمنی است که دست از خصومت و دشمنی و زیرگذاشتن حاکمیت و کرامت ملت ها بر نمی دارد.

جالب این است که این روزها تنها سوریه هدف حملات هوایی و موشکی اسرائیل قرار دارد، کشوری که هفت سال است در معرض جنگی قرار دارد که آمریکا و متحدان عرب آن در پشت آن قرار دارد و هدف از آن تجزیه و تقسیم سوریه و نابود کردن ارتش و سرنگون کردن نظام آن است و این حملات درباره کاروان های سلاح حزب الله و پهپادهای آن نیز ادامه دارد.

هنوز یک ماه نشئده است که بار دیگر روز جمعه گزارش هایی درباره حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه بین المللی دمشق منتشر شد. اسرائیل طبق معمول، مانع از انتشار این خبر شد و مطبوعات و رسانه های خود را از نشر دادن این خبر منع کرد، اما رسانه های سوریه اعلام کردند که سامانه های دفاعی این کشور یکی از سه موشک اسرائیل را که به طرف اطراف فرودگاه دمشق شلیک شده بود رهگیری و منهدم کردند.

این نویسنده سرشناس در دامه افزود: حمله موشکی و هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه مسئله جدیدی نیست و فرمانده پیشین نیروی هوایی آن چند روزپیش اذعان کرد که اسرائیل طی هفت سال گذشته بیش از صد بار به خاک سوریه حمله کرده استب، اما آنچه حائز اهمیت است این است که حمله موشکی این بار اسرائیل بدون پاسخ نماند.

تحلیلگران نظامی اسرائیلی که بیشتر آنها ژنرال های پیشین و بازنشسته ارتش هستند، طی سال های گذشته به هیچ وجه نگرانی خود را از تقویت و افزایش توانمندی موشکی حزب الله و برخورداری آن از پهپادهای فوق پیشرفته کتمان نکرده اند، پهپادهایی که چند روز پیش اسرائیل مجبور شد با یک فروند موشک پاتریوت به ارزش دو تا سه میلیون دلار آن را هدف قرار دهد، درحالی که ارزش آن پهپاد چند صد دلار نبود.

عطوان در ادامه یادداشت خود افزود: موشه ایرنز، وزیر جنگ اسبق اسرائیل، امروز در یادداشتی در روزنامه «هاآرتص» نوشت سال ۱۹۹۹ میلادی اسرائیل تصمیم گرفت بای کاستن از خسارت های انسانی و متوقف کردن عملیات های نظامی حزب الله از جنوب لبنان خارج شود، اما این دو هدف هنوز محقق نشده است؛ زیرا اسرائیل همچنان در حال دادن خسارت است و در جنگ سی و سه روزه ۱۲۰ نظامی و ۴۴ غیر نظامی آن کشته شد و بیش از ۲ هزار نفر دیگر زخمی شدند و انواع تانک ها و خودروهای زرهی آن منهدم شد و حزب الله به یک قدرت بزرگ تبدیل شد که عقیده رزمی و دینی آن نابود کردن اسرائیل است.

این نویسنده فلسطینی تبار در ادامه تاکید کرد: نگارنده این یادداشت و بسیاری دیگر از ارتش سوریه و متحدان روس آن می خواستیم که به این حملات اسرائیل پاسخ دهند و از این رو بعید نمی دانیم که سرنگون کردن یکی از این موشک ها آغاز چنین رویکرد و اقداماتی باشد. نباید از نظر دور داشت که جنگنده های اسرئیل دیگر حریم هوایی سوریه را نقض نمی کنند و بلکه از خارج از محدوده هوایی سوریه به شلیک موشک اقدام می کند.

این روزنامه نگار شهیر عرب در ادامه افزود: خوب می دانیم که سران نظامی و سیاسی اسرائیل این روزها از پیروزی های پیاپی ارتش سوریه، در رعب و وحشت به سر می برند. این روزها جنگ در سوریه به پایان خود نزدیک شده است و دولت سوریه همچنان ارکان خود را حفظ کرده است و اسرائیل با هدف تحریک مقامات سوریه و متحدانش برای ورود به جنگ، به اقدامات بی فایده ای روی آورده است، زیرا فرودگاه بین المللی دمشق بی هیچ مشکلی در حال فعالیت است.

دیدن اینکه هنوز دولت ها و کشورهای عربی و اسلامی هستند که تسلیم رژیم صهیونیستی نشده اند و همچنان پرچم مقاومت را به اهتزار در آورده اند، بسیار خوب است، آن هم در شرایطی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن وزیر امنیت آن به داشتن روابط پیدا و پنهان با بسیاری از رژیم های عربی مباهات می کنند.


شنبه 1 مهر 1396 - 9:22:55