صبرانه و شتیلا فراموش نمی شود...

جمعه 31 شهریور 1396 - 18:4:57
صبرانه و شتیلا فراموش نمی شود...

بیروت- الکوثر: مراسم سی و پنجمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا با حضور گروهی از فعالان حقوق بشر اروپایی، و فعالان لبنانی و فلسطینی برگزار شد.

در مراسم سی و پنجمین سالگرد کشتار صبرا و شتیلا که امروز در بیروت برگزار شد، فعالان حقوق بشر تاکید کردند صبرا و شتیلا را از یاد نمی بریم.
پس از این مراسم حاضرین تا محل دفن قربانیان این جنایت بزرگ راهپیمایی کردند و با تقدیم دسته گل یاد آنان را زنده داشتند.
کشتار صبرا و شتیلا در زمانی به وقوع پیوست که ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون، در زمان جنگ‌های داخلی لبنان، نیمی از این کشور را به اشغال درآورده بود. روزهای شانزدهم تا هجدهم سپتامبر 1982 میلادی، نظامیان اسرائیلی با محاصره این دو اردوگاه به نیروهای مزدور خود در لبنان اجازه دادند تا جنایتی وحشیانه را انجام دهند. زمانی که نظامیان تندروی فالانژ با حمایت نظامیان اسرائیلی به اردوگاه وارد شدند، سه شبانه روز زن و مرد و کودک را کشتند.
کشتار صبرا و شتیلا نماد جنایت های اسرائیل و استفاده ابزاری رژیم صهیونیستی از گروههای تکفیری برای مقاصد شوم خود است. در این جنایت هولناک بیش از چهار هزار نفر کشته و شمار زیادی نیز مفقود شدند.


روزنامه نیویورک تایمز در سال 2012 اسناد محرمانه‌ای از جلسه شارون با فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا به منطقه را فاش کرد که نشان می دهد طرف‌های امریکایی از کشتار صبرا و شتیلا مطلع بودند، اما برای جلوگیری از وقوع آن هیچ اقدامی نکردند.


جمعه 31 شهریور 1396 - 18:3:49

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :