تغيير موضع آمريکا یک روز پس از سخنان ترامپ/

مقام آمریکایی: آمریکا خواهان خروج از برجام نیست

چهار شنبه 29 شهریور 1396 - 18:32:48
مقام آمریکایی: آمریکا خواهان خروج از برجام نیست

تهران- الکوثر: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، یک روز پس از سخنان رئیس جمهور این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اعلام کرد آمریکا درصدد خروج از برجام نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به دنبال بالا گرفتن انتقادهای منابع رسمی دیپلماتیک و رسانه ای از سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، «نیکی هیلی»  در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اِس» آمریکا به طور آشکارا از این سخنان عقب‌نشینی کرد.

وی که با برنامه «امروز صبح» این شبکه تلویزیونی گفتگو می‌کرد مدعی شد: سخنان ترامپ  پیامی مبنی بر تصمیم  آمریکا برای خروج از «برجام» نبود، بلکه بیانگر ناخرسندی او از این توافق بود.

مجری این برنامه از نماینده آمریکا در سازمان ملل سوال کرد: آیا سخنرانی رئیس‌جمهور ترامپ (در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد) پیامی آشکار درباره برنامه خروج وی از برجام تلقی می شود؟

«نیکی هیلی» در پاسخ گفت: این پیامی روشن مبنی بر تصمیم او برای خروج از توافق نبود؛ بلکه پیامی روشن درباره عدم خرسندی اش از این توافق است و اینکه وی معتقد است که این توافق کمکی به افزایش امنیت آمریکا نکرده است.

وی در ادامه ادعاهای ضدایرانی کشورش علیه تهران و برجام را این گونه توجیه کرد: توافق هسته ای یک توافق یکجانه بود، آمریکا می خواهد علاوه بر مسائل هسته ای به سایر مسائل دیگر نیز توجه شود که ایران ناقض آن ها به شمار می آید؛ مواردی مانند قاچاق تسلیحات، توقف آزمایش موشک های بالستیک و دست برداشتن از دخالت در خاورمیانه و حمایت از تروریسم!

مجری برنامه از نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره اظهارات حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران در اولین مصاحبه اش در سفر به نیویورک که تصریح کرده بود خروج از برجام برای آمریکا هزینه بسیار سنگینی خواهد داشت نیز سئوالی کرد که هیلی بدون توجه به 8 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای سال 2015 عنوان داشت: آنچه او (رئیس‌جمهور ایران) باید انجام دهد این است که به جای توجه بر اینکه آیا ما (از برجام) خارج می‌شویم یا نه، نقض قوانین را متوقف کند!

او ادعاهای واهی خود را اینگونه ادامه داد: او باید قاچاق تسلیحات را متوقف کند؛ باید شاهد توقف آزمایش‌ های موشکی آن‌ ها باشیم. این اوست که به تعهداتش در توافقنامه پایبند نبوده است!


چهار شنبه 29 شهریور 1396 - 19:7:12

دسته بندی :