پژوهشگر تاریخی؛

انگلیس پدرخوانده وهابیت و صهیونیسم

جمعه 24 شهریور 1396 - 13:0:4
انگلیس پدرخوانده وهابیت و صهیونیسم

تهران- الکوثر: پژوهشگر و مورخ اسلامی با اشاره به توطئه های وهابیت و صهیونیست علیه بشریت تاکید کرد که این دو پدیده از یک آبشخور تغذیه می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «سامی العساله»، دکتر محمد النصو در گفت‌وگو با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی الکوثر از سوریه درباره خاستگاه وهابیت و صهیونیست گفت: طی سال‌ها تحقیق و مطالعه‌ای که درباره افکار تلمودی و وهابی داشته ام، به این نتیجه رسیده ام که وهابیت و صهیونیسم از یک آبشخور و خاستگاه شکل یافته تامین شده شده اند.

وی گفت: در تحقیقات و پژوهش های خود به این نکته بسیار حساس و حائز اهمیت رسیدم که کسی که جنبش صهیونیسم را ایجاد کرد همان کسی است که وهابیت را ایجاد کرده است.

این پژوهشگر تاریخ در ادامه افزود: انگلستان که زمانی آفتاب در قلمرو آن غروب نمی کرد، نیمه قرن پانزدهم به فکر ایجاد این دو جنبش افتاد که اولی جنبش نژادپرستی بود که بعدها نام صهیونیسم به خود گرفت. بنابراین، جنبش صهیونیسم محصول سازمان های اطلاعاتی انگلیس است، همان طور که وهابیت محصول و ابزاری به دست آن بود. بنابراین، عامل ایجاد صهیونیسم و وهابیت یکی است.

وی افزود: افکار و ذهنیت ابن تیمیه یعنی همان افکار وهابی، بی هیچ گمانی بر گرفته از رویکردها و افکار تلمودی است. همان طور که او در فکر تکفیر همه انسان بود و همه ادیان و اتباع آنها را کافر و فقط وهابیت را حق می دانست. ازاین رو، همه چیز را مانند قتل و کشتار و تکفیر مسلمانان و مسیحی ها را مجاز می دانست.

 


جمعه 24 شهریور 1396 - 12:9:0