حزب الله از نظر نامزد سابق ریاست جمهوری مصر

دو شنبه 20 شهریور 1396 - 13:36:3
حزب الله از نظر نامزد سابق ریاست جمهوری مصر

تهران- الکوثر: نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که حزب الله لبنان نیروی مقاومت شریف است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حمدین صباحی » نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت حزب الله لبنان را نیروی مقاومت شریف دانست و گفت من همچنان به حمایت از حزب الله ادامه می دهم.

صباجی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «بی.بی.سی عربی» گفت: ما از هر نیروی مقاومتی که برای مقابله با دشمن دست به سلاح ببرد، حمایت می کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه به هیچ عنوان هیچ نیروی مقاومتی را قربانی عادی سازی روابط با اسراییل نمی کند، گفت: مخالف هراقدامی است که امنیت ملی مصر را تهدید کند و در عین حال موافق هرگونه تحرکی است که دولت رژیم صهیوینستی را تهدید کند.
حمدین صباحی در خصوص واگذاری دو جزیره «تیران » و «صنافیر» از سوی مصر به عربستان نیز گفت: باید دانست که این دو جزیره به 'اسراییل' هدیه داده شد نه عربستان.
این نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر افزود: مردم مصر باهوش اند و منافع خود را خوب می شناسند ، سکوت مصری ها نباید باعث فریب(اشتباه) برخی شود، این سکوت آن ها هشدار است.
حمدین عبدالعاطی عبدالمقصود صباحی (متولد ۱۹۵۴) سیاستمدار و روزنامه‌نگار مصری است. وی در دوران حکومت انور سادات و حسنی مبارک ۱۷ بار زندانی شد و از فعالان انقلاب ۲۰۱۱ مصر بود. صباحی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر (۲۰۱۲) با ۲۱٫۵ درصد آراء در رتبه سوم قرار گرفت. رای قابل توجه صباحی بدون اینکه حزب مهمی از او حمایت کرده باشد، شگفتی کارشناسان سیاسی را برانگیخت. حمدین صباحی چندی پس از نامزدی در این انتخابات اعلام کرد: «اگر در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر پیروز شوم اخوان المسلمین هیچ جایگاهی در کشور نخواهند داشت
خاورم **2041**3404**مترجم: سید شاهپور حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی


دو شنبه 20 شهریور 1396 - 13:35:44