پرده دیگری از ارتباط آل‌سعود با داعش:

فعالیت مدارس وهابی در اندونزی در جذب نیروی کودک برای داعش

یک شنبه 19 شهریور 1396 - 18:12:40
فعالیت مدارس وهابی در اندونزی در جذب نیروی کودک برای داعش

تهران- الکوثر: افشای پرده دیگری از ارتباط وهابی‌های سعودی با گروه تکفیری- صهیونیستی داعش، اما این بار در اندونزی.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری «رویترز» بخش هایی از اعتراف‌های یکی از تندروهای اندونزی به نام «سیف الأنام» که به علت ارتباط با گروه‌های تروریستی و «مدرسه اسلامی ابن مسعود»- یکی از مدارس وهابی در اندونزی- در زندان به سر می برد، پخش کرد.

وی در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌هایش در جاکارتا گفت پسر 11 ساله اش در مدرسه «ابن مسعود» آموزش دید و سپس عازم سوریه شد تا با پیوستن به صفوف داعش در آنجا بجنگند.

این کودک به پدرش اطلاع داده است که  مانند معلمانش خواهان ترک تحصیل در مدرسه ورفتن به جنگ و پیوستن به داعش در سوریه است و این امر نیز سال 2015 روی داد و او به گروه عناصر مسلح فرانسوی پیوست.

وی اول سپتامبر سال 2016 و دو ماه مانده بود که سیزده سالگی اش کامل شود، بر اثر حمله هوایی در نزدیکی منطقه جرابلس در شمال سوریه کشته شد و داعش آن زمان اعلام کرد که سه تن از اتباع اندونزیایی کشته شدند.

این گزارش رویترز به نقش «مدرسه ابن مسعود» در شناسایی کودکان اندونزی و پیوستن آن‌ها به گروه تروریستی داعش اشاره کرده است.

مدرسه «ابن مسعود» یکی از حدود 30 هزار مدرسه ای است که در مناطق مختلف اندونزی وجود دارد، مدارسی که تندروی و افراط‌گرایی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

 

 

 

 


یک شنبه 19 شهریور 1396 - 18:12:26