پخش سریال پرطرفدار لبنانی «الغالبون»

پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 14:41:47
پخش سریال پرطرفدار لبنانی «الغالبون»

مجموعه تلویزیونی لبنانی «الغالبون» که پیش از این از آی فیلم فارسی، با دوبله فارسی پخش شده بود، در جدول پخش کانال عربی شبکه آی فیلم قرار گرفته است.

تهران- الکوثر: «الغالبون» نخستین سریال شبکه تلویزیونی المنار متعلق به حزب‌الله لبنان است، در دو فصل ساخته شده است و آی فیلم عربی پس از اتمام پخش فصل اول، بلافاصله سری دوم این سریال را به نمایش خواهدگذاشت.
مجموعه تلویزیونی «الغالبون1» کیفیت تشکیل مقاومت حزب‌الله لبنان را از سال 1982، هنگام حمله اسرائیل به لبنان تا سال 1985 زمان عقب‌نشینی اسرائیل از شهر صور به نمایش درآورده است و بیانگر دسیسه‌ های ستمگرانی است که برای شناسایی و از بین بردن فرماندهان غیور لبنان، نقشه می‌کشند. از سوی دیگر فرماندهان حزب‌الله، برای مقابله با صهیونیست و دست‌ نشانده ‌های آنان در نوار مرزی، شجاعانه مبارزه کرده و تا پای جان، در پی‌ اهداف متعالی خویش می‌ ایستند.
باسل خطیب کارگردانی اولین فصل این سریال را بر عهده داشته است، فتح الله عمر نویسنده آن است و بازیگران معروف لبنانی چون احمد الزین، دارین حمزه، عبدالمجید مجذوب و پی یر داغر در فصل اول این سریال به ایفای نقش پرداخته اند. تصویربرداری آن بیشتر در شهرهای جنوب این کشور و بعلبک و بیروت انجام شده است.
در «الغالبون1» بیش از 100 بازیگر از لبنان و سوریه بازی کرده‌اند و در آن عمار شلق، بازیگر لبنانی، نقش «شهید شیخ راغب حرب» را بازی می‌کند.
فصل دوم این سریال لبنانی به کارگردانی رضوان شاهین و نویسندگی فتح الله عمر، وقایع جدیدی از زندگی اهالی جنوب را پس از خروج نیروهای اشغالگر صهیونیست از صیدا و بخشی از جنوب در بین سال‌های 1985 تا 1992 را به تصویر می کشد.
در «الغالبون2» علاوه بر بازیگرانی چون باسم مغنیه و پی یر داغر که در فصل اول بودند، طونی عیسى نقش «علی بلال»، رودریگ سلیمان نقش «شهید سمیر مطوط»(حاج جواد)، میشل غانم در نقش «شهید رضا حریری» و اکوب دی جرجیان بازی می‌کنند، السا زغیب جای دارین حمزه را گرفته است و یاسرالموسوی فرزند شهید سیدعباس موسوی در نقش پدر حاضر شده است.
«الغالبون1» به بخش هایی از زندگی «شهید راغب حرب» پرداخته و در اپیزود دوم به زندگی «سید عباس موسوی» از زمان رهبری حزب الله لبنان می‌پردازد و نقش او را در ایجاد عملیات‌های مقاومت و در نهایت شهادتش به تصویر می‌کشد.
سریال «الغالبون» در 2 فصل ساخته شده است. فصل اول در 35 قسمت و فصل دوم در 41 قسمت از کانال عربی آی  فیلم به نمایش گذاشته خواهد شد و پس از پایان فصل اول، سری دوم این سریال روی آنتن خواهد رفت.
اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی «الغالبون» چهارشنبه 15 شهریور ساعت 19:00 پخش می شود. باز پخش آن نیز در ساعت های 01:00،07:00 و 13:00 روز بعد به نمایش گذاشته خواهدشد.


پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 14:37:23