هشدار مسیحی‌ها درباره تجاوزگری صهیونیست‌ها

سه شنبه 14 شهریور 1396 - 14:50:26
هشدار مسیحی‌ها درباره تجاوزگری صهیونیست‌ها

غزه- الکوثر: کلیساهای مسیحی در قدس درباره تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روسای کلیساهای مسیحی در قدس، اعلام کردند اسرائیل برای تضعیف حضور مسیحی‌ها در قدس تلاش می‌کند.

روسای کلیساهای مسیحی با صدور بیانیه‌ای مشترک درباره تجاوزگری‌های اسرائیل و کارشکنی‌های آن درباره وضع مشخص‌شده اماکن مقدس از جمله کلیساها و امتیازات آن، هشدار دادند.

 در این بیانیه آمده است وضع مشخص‌شده دینی در قدس را دولت‌ها و سازمان های دینی به رسمیت شناخته اند. این وضع در دوره حکومت عثمانی وجود داشته است و در زمان قیمومیت انگلیس بر فلسطین و حکومت اردن  بر آن و حتی پس از اشغالگری اسرائیل در سال 1967 تاکنون وجود داشته است.

روسای کلیساهای مسیحی در بیانیه خود افزود ما اکنون به صورت متحد هر گونه تلاش برای برهم زدن وضع موجود را محکوم می کنیم. ما در مخالفت خود با هر گونه اقدام گروه یا سازمانی برای برهم زدن قوانین و توافق های صورت گرفته در طول قرن ها متحد هستیم.

در این بیانیه به دو مورد از تجاوزگری های اسرائیل اشاره شده است که یکی مربوط است به رای دادگاه اسرائیلی درباره پرونده «باب الخلیل» علیه سراسقف کلیسای ارتدوکس شرقی و مصادره املاک متعلق به کلیسا در قدس به نفع گروه‌های شهرک نشین اشاره شده است.

در این بیانیه به وجود پیش نویس لایحه‌ای در کنست اسرائیل اشاره شده است که بر اساس آن حق تملک کلیساهای مسیحی در قدس غربی کاهش می یابد.

در بیانیه روسای کلیساهای قدس همچنین تاکید شده است ما هدف از اقدامات سازمان یافته اسرائیل را نابود کردن فضای صلح در شهر قدس و اراضی مقدس و تضعیف حضور مسیحی ها می دانیم.

 


سه شنبه 14 شهریور 1396 - 14:50:17

دسته بندی :