نقش آمریکا در تاخیر آزادسازی دیرالزور

سه شنبه 14 شهریور 1396 - 10:5:36
نقش آمریکا در تاخیر آزادسازی دیرالزور

تهران- الکوثر: فرمانده اتاق عملیات نیروهای متحد ارتش سوریه از نقش آمریکا در به تعویق افتادن آزادسازی دیرالزور در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری الکوثر، فرمانده اتاق عملیات نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه در رابطه با تحولات سیاسی و نظامی این کشور به ویژه درباره شکستن محاصره دیرالزور گفت: اگر توطئه نیروهای ائتلاف عربی و در رأس آن‌ها آمریکا نبود و حملات هوایی عمدی را علیه ارتش سوریه در دیرالزور انجام نمی‌دادند، آزادی دیرالزور به تأخیر نمی‌افتاد به ویژه اینکه حملات آمریکا به گسترش نفوذ داعش و تلاشش برای سیطره کامل بر شهر و کارشکنی در پیشروی نیروهای ارتش سوریه انجامید.

وی افزود: باید مردم عزیز سوریه بدانند که دلیل تأخیر در پیروزی‌ حمایت آمریکا و نیروهای ائتلاف آمریکا از گروه‌های تروریستی و مداخله‌های خارجی بوده است چراکه موجب پیچیدگی اوضاع و تأخیر در پیشروی در جبهه‌های مختلف به دلیل حمایتش از داعش شده است.

این فرمانده گفت: حمایت ائتلاف ضد داعش و در رأس آن آمریکا از داعش با اسناد موثق ثابت شده است چراکه آن‌ها طی چند ماه گذشته تعداد زیادی از فرماندهان داعش و مسئولانش را به خارج از مناطق درگیر منتقل کرده‌اند. آخرین اسنادی که حمایت آمریکا از تندروها را نشان می‌دهد گزارشات اسرای داعش درباره حمایت آمریکا از آن‌هاست.

روزنامه رای الیوم به نقل از وی اعلام کرد: مسئله بعدی این است که صبر مردم سوریه و پایداری اسطوره‌ای ارتش سوریه و حکمت رهبرانشان زمینه کامل را برای این پیروزی‌های بزرگ فراهم آورد. دوستان سوریه و هم‌پیمانانشان تنها هدفشان کمک به ارتش سوریه نبود برای هدفشان آزادی بشریت و جامعه بود.

این فرمانده گفت: ما به رئیس‌جمهور و مردم و دولت سوریه این پیروزی‌ها را تبریک می‌گوییم و با مردم سوریه و رهبرانش پیمان می‌بندیم که جنگ را در کنار ارتش سوریه ادامه بدهیم. ما به عنوان هم‌پیمان سوریه به تصمیمات دولت دمشق احترام گذاشته و به مردم سوریه می‌گوییم که پیروزی بسیار نزدیک است و این پیروزی شایسته مردمی است که زندگی را دوست دارند.


سه شنبه 14 شهریور 1396 - 10:5:24

دسته بندی :