گروه های فلسطینی(8)

آشنایی با جنبش الصابرین نصرا لفلسطین

سه شنبه 15 خرداد 1397 - 13:45:21
آشنایی با جنبش الصابرین نصرا لفلسطین

تهران - الکوثر : یکی از جریان‌هایی که اخیراً در نوار غزه اعلام موجودیت کرده ، جنبش صابرین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شاید بتوان عدم وزن سیاسی-نظامی و همچنین حساسیت‌های فرقه‌ای ایجاد شده نسبت به این جنبش را از دلایل عدم ذکر نام صابرین در کنار چهار کتائب دیگر دانست. 

صابرین را می‌توان جوان‌ترین و متفاوت‌ترین جنبش فلسطینی نام برد. اصلی‌ترین تفاوت این جنبش با دیگر گروه‌های فلسطینی، شایعه شیعه بودن آن است. این جنبش در سال ۲۰۱۴ و دو ماه قبل از آغاز جنگ ۵۱ روزه در غزه اعلام موجودیت کرد. تشکیل این جنبش واکنش‌های زیادی بالاخص در میان برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و رسانه‌های عربی مخالف ایران به همراه داشت. هشام سالم که اکنون دبیر کلی این جنبش را بر عهده دارد، پیش از این از فرماندهان جهاد اسلامی بوده است. هشام سالم اسفند ۹۴ مورد یک ترور ناکام قرار گرفت.

صابرین بارها اعلام نموده شیعه بودن یک موضوع فرعی است و به وحدت در مبارزه معتقد است. برخی تحلیل گران به دلیل نقش و حاکمیت حماس در نوار غزه، اعلام موجودیت و فعالیت چنین گروه شیعی را بدون رضایت این جنبش غیرممکن می‌دانند و عدم اتخاذ موضعی علیه صابرین از سوی رهبران حماس را نشانه همکاری این دو جنبش می‌دانند. صابرین اصول خود را وحدت و یکپارچگی امت اسلامی، ایمان به جهاد و آزادسازی کامل فلسطین معرفی نموده است.

هشام سالم رهبر این جنبش در مصاحبه با شبکه فرانس پرس اعلام نمود که از ایران کمک دریافت می‌نماید و روابط خوبی با آن دارد. گرچه اطلاعات دقیقی از ساختار جنبش صابرین وجود ندارد، اما «ابو محمد» دبیر کل مجلس شورای جنبش صابرین در یکی از مصاحبه‌هایش تصریح کرد که این جنبش دارای مجلس شورایی است که تصمیمات مرتبط با جنبش در آن اتخاذ می‌شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 11 شهریور 1396 - 15:42:57