جدیدترین موضع حماس درباره ایران

سه شنبه 7 شهریور 1396 - 10:33:58
جدیدترین موضع حماس درباره ایران

غزه- الکوثر: رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به قدرت آن در برابر دشمن، بار دیگر بر نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «یحیی السنوار» رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه شامگاه دوشنبه گفت: امروز روابط ما با تهران عالی است و ایران بزرگ ترین حامی مالی و تسلیحاتی گردان های شهید عزالدین قسام است.

السنوار در اولین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران افزود: جنبش حماس روابط خود را با ایران ترمیم کرده و اکنون بزرگ ترین حامی جنبش مقاومت اسلامی است.
رهبر جدید حماس با اشاره به این که اکنون روابط ما با ایران تحکیم بخشیده و به دوران گذشته خود بازگشته است، (نتایج) این امر می تواند جریان مقاومت و طرح های آزادسازی در سرزمین های فلسطینی را تحت تاثیر قرار دهد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: ما به دنبال جنگ افروزی نیستیم، بلکه برای آسایش مردم فلسطین به دنبال عقب نشینی دشمن هستیم. قدرت ما، ناشی از مردممان است. در حال حاضر از هیچ جنگی نمی هراسیم و با تمام قوا برای این کار آمادگی داریم.
جانشین اسماعیل هنیه درباره روابط این گروه و دولت سوریه نیز گفت: با آن که زمان برقراری روابط با سوریه هنوز فرا نرسیده است، اما حل بحران داخلی این کشور می تواند عامل برقراری دوباره روابط با نظام دمشق باشد.
وی همچنین در خصوص نقش آنکارا، دوحه و قاهره در نوار غزه نیز گفت: برنامه های قطر و ترکیه مانع از فروپاشی تاسیسات زیربنایی در نوار غزه شده است و ما در رابطه با مصر نیز یک پیشرفت راهبردی ایجاد کرده ایم.
«یحیی السنوار» از رهبران حماس و اسیر آزاده ای است که در جریان قرارداد مبادله با آزادگان معروف به قرارداد «شالیت» از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شد.
وی بهمن ماه 95 مسئول این جنبش در نوار غزه و جانشین اسماعیل هنیه شد.


سه شنبه 7 شهریور 1396 - 10:33:44