کشف زندان سری و مخوف ولیعهد عربستان

دو شنبه 6 شهریور 1396 - 17:45:19
کشف زندان سری و مخوف ولیعهد عربستان

تهران- الکوثر: منابع خبری از کشف زندان سری ولیعهد عربستان سعودی در جنوب غربی ریاض خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صفحه «العهد الجدید» در شبکه اجتماعی «توییتر» فاش کرد به اطلاعاتی دست یافته است که حاکی از آن است «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، زندان سری دارد که شماری از افسران و شاهزادگان را در آن زندانی کرده است.

به نوشته این صفحه که از صفحات معتبر در شبکه اجتماعی توییتر و نزدیک به تصمیم‌گیرندگان در داخل کاخ پادشاه عربستان سعودی است، زندان سری بن‌سلمان در منطقه « القِدِیة» واقع در جنوب غربی ریاض قرار دارد و زندانیان آن نیز همگی از شاهزادگان و افسران نزدیک به محمد بن‌نایف، ولیعهد پیشین [برکنارشده] هستند و افزون بر آن‌ها شماری از افسران نیروی هوایی نیز در آنجا در حبس هستند.

بر اساس این گزارش، بیش از 70 افسر نظامی از جمله دو افسر با درجه سرهنگ دومی و دو تن نیز با درجه سرلشکری در این زندان محبوس شده‌اند.

در همین حال، این صفحه در شبکه اجتماعی توییتر نوشت بن‌سلمان قصد دارد عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، و «سعود القحطانی»، مشاور دربار پادشاه را هر لحظه به علت شکست در اداره بحران قطر از سمتشان برکنار کند.

پیش از این نیز نشریه آمریکایی «آتلانتیک» فاش کرده بود که بن‌سلمان قصد دارد عادل الجبیر را از برکنار و برادر کوچک‌تر خود «خالد بن‌سلمان» را که سفیر عربستان در آمریکاست، به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کند.


دو شنبه 6 شهریور 1396 - 17:45:12