پافشاری رژیم صهیونیستی بر شهرک‌سازی

دو شنبه 6 شهریور 1396 - 15:25:57
پافشاری رژیم صهیونیستی بر شهرک‌سازی

غزه- الکوثر: یک وزیر تندروی رژیم صهیونیستی اعلام کرد برای ساخت شهرکی یهودی‌نشین تمام تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری عبری‌زبان اعلام کردند «گلعاد اردان»، وزیر امنیت داخلی کابینه اسرائیل، برای ساخت شهرک یهودی‌نشین جدید در نزدیکی منطقه «رأس العامود» در روستای «سلوان» واقع در جنوب مسجدالأقصی درصدد ارائه طرحی مبتنی بر گزینه‌های امنیتی است.

پایگاه کانال اول تلویزیون اسرئیل اعلام کرد این طرح شامل ساخت صدها واحد مسکونی است، اما به علت دشواری های امنیتی در زمینه حمایت و دفاع از شهرک‌های یهودی‌نشین این طرح اجرایی نشده است.

بر اساس گزارش این رسانه اسرائیلی، از بین گزینه های امنیتی پیشنهاد شده بررسی امکان توسعه نظام امنیتی در اطراف راه های منتهی به شهرک مورد نظر است.

بر اساس این گزارش، گلعاد اردان و برخی از افسران پلیس اشغالگر دیروز (یکشنبه) از نزدیک منطقه در نظر گرفته شده برای این شهرک بازدید کردند.

این رسانه عبری‌زبان افزود: گلعاد اردان همچنین از روستای سلوان در جنوب مسجدالأقصی و از کلیسای که روی پنج‌شنبه گذشته افتتاح شد نیز بازدید کرد.

این گزارش به نقل از این وزیر تندروی اسرائیلی اعلام کرد تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امنیت خانواده های یهودی که در تصمیم گرفته اند در سلوان سکونت کنند به کار خواهد گرفت.


دو شنبه 6 شهریور 1396 - 15:25:50